واکنش مصباحی‌مقدم به نفت ۷۲ دلاری بودجه: نسبتا خوب؛ اما خلاف احتیاط

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

واکنش مصباحی‌مقدم به نفت ۷۲ دلاری بودجه: نسبتا خوب؛ اما خلاف احتیاط

ایران > قانونگذاری – ممتازنیوز:
مصباحی‌مقدم عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تعیین نرخ ۷۲ دلاری برای قیمت نفت در بودجه سال ۹۴ مناسب است اما از طرفی آن را خلاف احتیاط می‌دانم چون در این شرایط امکان کاهش بیش‌تر قیمت نفت وجود دارد.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم درباره منطق تعیین نرخ ۷۲ دلاری برای نفت برای بودجه سال آتی، اظهار داشت: تعیین قیمت نفت به میزان ۷۲ دلار در بودجه سال ۹۴ اقدام مناسبی است و اقدام منطقی به شمار می‌رفت.

وی گفت:‌ شاید اگر قیمت نفت را کمتر از این پیش‌بینی می‌کردند اطمینان‌بخش‌تر بود چراکه احتمال کاهش بیشتر قیمت نفت هنوز وجود دارد و سال گذشته هم تأکید ما این بود که مبنا ۹۰ دلار قرار گیرد و هر چه اضافه‌ آمد می‌توانیم برای روز مبادا ذخیره کنیم اما وقتی کم در نظر گرفته شود، با مشکل روبه‌رو خواهیم شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ۷۲ دلار برای نفت نسبتاً خوب است اما خلاف احتیاط هم است.

وی در پاسخ به اینکه آیا دولت فازهای بعدی هدفمندی یارانه را در بودجه سال آینده اجرایی خواهد کرد، گفت: در بودجه ارائه شده مبلغ همان است اما اینکه بنا ندارد فازهای بعدی را اجرا کند به نظر صحیح نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه میزان درآمد تعیین شده از محل اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها بیش از ظرفیتی است که امسال به اجرا درآمده است، گفت: دولت به ادامه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها معتقد است اما باید دولت را راضی کنیم که در شیوه نحوه اجرا تغییر نگرش بدهد.

RSS
منبع: همشهری
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.