واکنش مغز به ارگاسم

واکنش مغز به ارگاسم :

هدف از برقراری روابط جنسی رسیدن به ارگاسم است . به دلیل تفاوت میان انسانها نمیتوان یک تعریف جامع از ارگاسم ارائه داد ، اما مسئله ای که برای همه یکسان است ، لذتی است که در هنگام ارگاسم در روابط جنسی تجربه میکنند.

واکنش مغز به ارگاسم :

هدف از برقراری روابط جنسی رسیدن به ارگاسم است . به دلیل تفاوت میان انسانها نمیتوان یک تعریف جامع از ارگاسم ارائه داد ، اما مسئله ای که برای همه یکسان است ، لذتی است که در هنگام ارگاسم در روابط جنسی تجربه میکنند.

ارگاسم در فرهنگ لغت چگونه معنا میشود ؟

به خارج شدن به صورت انفجاری فشارهای عصبی در اوج روابط جنسی ، ارگاسم گفته میشود . که نشانه های ارگاسم در زنان منقبض شدن واژن است اما در مردان ارگاسم با خروج مایع منی مشخص میشود البته در برخی زنان هم ارگاسم اینگونه است .

Female-Orgasm

محققان تحقیقات زیادی را حول ارگاسم انجام داده اند ، و ارگاسم را در بسیاری از زمینه ها بررسی کردند . به طور مثال : چه مسائلی باعث به ارگاسم رسیدن میشود ، چرا بعضیها ارگاسم را تجربه نمیکنند و به طور کل جنبه های مختلف ارگاسم همیشه مورد پژوهش بوده . مغز تاثیر مهمی در رسیدن به ارگاسم دارد . اما این مسئله که ارگاسم چه تاثیری بر روی مغز میگذارد ، جدیدا فکر دانشمندان را به خود مشغول کرده .

نقش عصب در رسیدن به ارگاسم :

اندام های جنسی هم مانند سایر اعضای بدن دارای عصب هایی هستند که از این طریق اطلاعات را به مغز ارسال میکنند . در واقع بدون عملکرد این عصب ها ، ارگاسم صورت نخواهد گرفت . این عصب ها باعث میشود وقتی قسمتی از بدن لمس میشود ، نسبت به دیگر نواحی ، یک حس دیگری را تجربه می کنید . ای عصبهای متفاوت باعث میشود حسی را که در هنگام ارگاسم توسط تحریک واژن دارید در زمان ارگاسم با تحریک کلیتوریس تفاوت داشته باشد .

درون اندام جنسی تعداد بسیاری زیادی عصب وجود دارد . مثلا در دستگاه تناسلی زن ، ۸۰۰۰ عصب فقط درون کلیتوریس وجود دارد که همه اینها به عصب های بزرگتری متصل هستند و سرانجام آنها اتصال به نخاع میباشد . زمانی که روابط جنسی برقرار میشود ، این عصبها در زمان تحریک جنسی وظیفه فیدبک به مغز را به عهده دارند .

CB101745

وجود عصبها در نواحی مختلف بدن :

عصب لگنی : در زنها در قسمت گردنه رحم و واژن قرار دارد . این عصب در قسمت مقعد برای هردو (زن و مرد) وجود دارد .

واگوس : در زنها در قسمت رحم و گردنه رحم و واژن وجود دارد .

هیپوگاستریک : در مردان در قسمت پروستات است و در زنان در قسمت رحم و گردنه رحم وجود دارد .

پودندال : در مردان در قسمت بیضه و کیسه بیضه و در زنها در قسمت کلیتوریس وجود دارد .

عصب واگوس به تازگی توسط محققان کشف شده و تا چندی قبل از وجود این عصب بی اطلاع بودند و هنوز مسائل بسیاری در رابطه با آن به صورت ناشناخته وجود دارد .

سالها قبل بر این باور بدند که کسانی که در نخاع و مشکل دارند یا ستون فقراتشان قوی نیست ، نمیتوانند ارگاسم را تجربه کنند . اما در تحقیقات جدید دریافتند که امکان رسیدن به ارگاسم در این افراد هم وجود دارد . دانشمندان با تحقیق بر روی چند زنی که در قسمت نخاع و ستون فقرات دارای مشکل بودند دریافتند که با تحریک کردن قسمت گردنه رحم به ارگاسم رسیدند. از نظر  علم پزشکی چنین چیزی ممکن نبود چون هیچ عصبی وجود نداشت که این حس را به مغز منتقل کند و سبب ارگاسم شود ، از این رو از سر این زنها MRI  گرفتند ودریافتند آنها توسط عصبی به نام واگوس این حس را به مغز منتقل میکند . عصب واگوس هیچ ربطه به نخاع ندارد ومستقیم با خود مغز در ارتباط است ، از این جه سبب ارگاسم در این افراد نمیشود .

مغز در زمان برقراری روابط جنسی و رسیدن به ارگاسم ، مغز به وسیله این عصبها در جریان است و متوجه اتفاقات افتاده میشود .

آیا میدانستید مغز دارای قسمتی بنام مرکز لذت است ؟

قسمتی در مغز وجود دارد که به آن مرکز لذت گفته میشود ، زمانی که بدن یک حس لذت بخش را تجربه میکند این قسمت از مغز فرمان انجام دوباره آن عمل را به ما میدهد .

محققان مدت زیادی است که در مورد مرکز لذت در مغز تحقیقات بسیاری کردند ، اما در مورد رابطه این نقطه با ارگاسم به خصوص در خانمها تحقیقات زیادی صورت نگرفته . در اواسط قرن ۲۰دانشمندان آمدند بر فعالیت مغز در حین روابط جنسی بر روی چنیدین زن و مرد تحقیقاتی را انجام دادند . دانشمندان آمدند از مغز این انسانها در هنگام استراحت و تحریک جنسی و زمان رسیدن به ارگاسم ، اسکن PET  انجام دادند.

a263

با انجام این آزمایشات دریافتند ، تفاوت زیادی در مورد روابط جنسی در مغز خانم ها و آقایان وجود ندارد . در هردوی آنها در زمان رسیدن به ارگاسم ، قشر جانبی که در قسمت مغز پشت چشم چپ وجود دارد ، بسته میشود . طبق نظریه یکی از دانشمندان این قسمت باعث منطق و کنترل رفتاری میشود و زمان رسیدن به ارگاسم ،شما کنترلی بر روی خود نخواهید داشت. و به عقیده دانشمندی دیگر مغز انسان زمانی که به ارگاسم میرسدشبیه مغز انسانی ست که هروئین مصرف میکند به عقیده ی او مغز در زمان ارگاسم و مغز در زمان مصرف هروئین ۹۵ درصد شبیه به هم است .

البته بین ارگاسم زنان و مردان تفاوتهایی نیز وجود دارد ، زمانی که زن روابط جنسی برقرار میکند قسمتی از مغز زن بنام PAG فعال میشود . و حتی آمیگدال و هیپوکامپوس که نشان دهنده ترس و اضطراب هستند ، در هنگام روابط جنسی کاهش پیدا میکنند  . دلیل کاهش آنها این است که زن در روابط جنسی خود به آرامش بیشتری نیاز دارد تا به ارگاسم برسد . زنها ب راحتی میتوانند وانمود کنند که ارگاسم داشته اند این در حالی است که مغز فرمان ارگاسم نمیدهد و واقعیت را نشان میدهد . از زنها درخواست کردند که تظاهر به ارگاسم کنند سپس از عکس العمل مغز آنها اسکن گرفته شد و با مقایسه عکس تظاهر به ارگاسم با ارگاسم واقعی تفاوت وجود داشت .

دلیل اینکه بعضی ها به ارگاسم نمیرسند :

در بعضی از موارد میتوان دلیل به ارگاسم نرسیدن را فهمید . مثلا داروهایی که برای اضطراب و ضد افسردگی و در کل بیماری های روانی مصرف میشود برای برخی از افراد دارای عوارض بوده وباعث ناتوانی برای به ارگاسم رسیدن میشود . دلیل چیست ؟! زیرا این داروها دوپامین در مغز را که باعث ایجاد حس لذت میشود را کاهش میدهد . البته در صورت مشاهده چنین مشکلی با افزودن یک دارو به همراه این داروها ، یا تعویض داروی ضد افسردگی این مشکل ارگاسم حل خواهد شد . ولی در بعضی موارد نه تنها این کارها تاثیری ندارد بلکه حتی با قطع مصرف دارو بعد چندین سال هم فرد در رسیدن به ارگاسم مشکل خواهد داشت . و دلیل آن هنوز کشف نشده زیرا با قطع این دارو ، دوپامین دوباره افزایش میابد .

مسئله ای که نسبت به عدم ارگاسم مورد بحث است ، ارگاسم بدون دخالت دستگاه تناسلی است . بعضی افراد هستند که با لمس نوک سینه به ارگاسم میرسند ، پژوهشگران دلیل این امر را ، انتقال اطلاعات حسی که در سینه وجود دارد را به قسمت مربوط به دستگاه تناسلی در مغز منتقل کرده و سبب ارگاسم خواهد شد . در بعضی از افراد هم ارگاسم با لمس دستها و پاها صورت میگیرد .

asdfasdf

با وجود آنکه اطلاعات زیادی در مورد ارگاسم و تاثیرش بر مغز وجود دارد ولی بازهم  مسائلی ناشناخته وجود دارد . نوز هم درمورد به ارگاسم رسیدن زنها تحقیق انجام میگیرد . اما افراد دنبال دلیل برای ارگاسم نیستند ، بلکه دنبال راهی هستند که به ارگاسم برسند .

نوشته واکنش مغز به ارگاسم اولین بار در فلکس پدیدار شد.

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. asdfasdf:

    hhh

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.