واگذاری مسکن مهر به مجردها

وی با بیان اینکه در همین راستا یک هزار طرح عمرانی در استان‏های مختلف در دست اجراست، ادامه داد: طرح عمرانی در هر بخشی و با هر طولی که باشد، اگر اعتبارات لازم برای آن پیش ‏بینی نشده باشد ممکن است اجرای آن ۱۰۰ سال به طول بیانجامد.

فارس: وزیر راه و شهرسازی از واگذاری مسکن مهر به مجردها با بررسی شرایط خبر داد و گفت: در این زمینه شورای عالی مسکن تصمیم می‏ گیرد.

علی نیکزاد در حاشیه نشست شورای مسکن در شاهرود در این شهر اظهار داشت: واگذاری مسکن مهر به مجردها در صورتی است که در استانی در بخش مسکن مهر، مازاد وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: استاندار مربوطه اگر تشخیص دهد که این واحدها مازاد است، می‏تواند پیشنهاد دهد و امور به ترتیب شرایط سنی در شورای عالی مسکن مورد بررسی قرار می‏گیرد.

* تعریف ۷۰ هزار میلیارد تومان پروژه/اجرای ۱۰۰۰ طرح عمرانی در کشور

وزیر راه و شهرسازی همچنین از تعریف ۷۰ هزار میلیارد تومان پروژه و اجرای یک هزار طرح عمرانی در کشور خبر داد.

نیکزاد اظهار داشت: ۷۰ هزار میلیارد تومان پروژه در کشور در دست اجرا بوده و زیر نظر این وزارت‏خانه عملیاتی می‏شود.

وی با بیان اینکه در همین راستا یک هزار طرح عمرانی در استان‏های مختلف در دست اجراست، ادامه داد: طرح عمرانی در هر بخشی و با هر طولی که باشد، اگر اعتبارات لازم برای آن پیش‏بینی نشده باشد ممکن است اجرای آن ۱۰۰ سال به طول بیانجامد.

وزیر راه و شهرسازی در تشریح روند اجرای پروژه‏ هایی که در استان‏ های مختلف و کشور در دست اجراست، گفت: در کشور ۲۰۰ هزار کیلومتر راه وجود دارد و وزارت راه و شهرسازی طرح‏های ملی بسیاری را به مرحله اجرا درآورده است.

* ساخت ۶۴ هزار واحد مسکونی جدید در سمنان

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جهش ایجاد شده در بخش مسکن استان سمنان اظهار داشت: از ابتدای تاریخ شکل‏ گیری استان سمنان تا سال ۱۳۸۵ که زمانی بسیار طولانی خواهد شد، در مجموع ۱۴۶ هزار واحد مسکونی در این استان ساخته شده است.

نیکزاد افزود: این در حالی است که دولت‏ های نهم و دهم در فاصله زمانی کمتر از هشت ساله فعالیت خود، ۶۴ هزار واحد مسکونی جدید را در این استان آغاز کرده است و این نشان می‏ دهد که معادل حدود ۴۵ درصد مجموع واحدهای موجود در تاریخ این استان در دولت احمدی‏ نژاد کار صورت گرفته است.

وی افزود: از این تعداد، ۱۹ هزار واحد مسکونی مهر در استان سمنان افتتاح شده، ۲۸ هزار واحد مسکونی تا پایان امسال به بهره‏برداری می‏رسد و بقیه نیز سال بعد تکمیل و تحویل می‏شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه بر لزوم تسریع در اجرای تقاطع‏های غیرهم‎سطح مؤمن‏آباد و سرخه تأکید کرد و گفت: کار پیمانکاران در این دو طرح حدودی عقب بود و بررسی و قول داده شد که فعالیت‏ها به سرعت انجام شود.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.