وجود ستاد پالایش اینترنت تکذیب شد

دبیر کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه (فیلترینگ) گفت: تنها مرجع قانونی در کشور که در خصوص فیلترینگ تصمیم گیری می‌کند، کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است و ستادی به نام ستاد پالایش وجود ندارد.
موسسه تحقیقاتICT وزارت ارتباطات در فراخوانی که به تازگی برای ایجاد “سامانه پالایش محتوایی اینترنت” منتشر کرده، از ستاد پالایش کشور به عنوان عالی ترین مرجع در رسیدگی به امر پالایش نام برده است.
این موسسه در این فراخوان اعلام کرده، “مطابق با نظام نامه پالایش کشو که مصوب ستاد پالایش کشور به عنوان عالی ترین مرجع در خصوص رسیدگی به امر پالایش است، پالایش باید در سطح عرضه کنندگان خدمات دسترسی انجام پذیرد”.
در این رابطه عبدالصمد خرم‌آبادی، دبیر کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، گفت: تنها مرجع قانونی در کشور که در خصوص فیلترینگ تصمیم گیری می‌کند، کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است و غیر از آن نیز مرجعی وجود ندارد.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در گذشته یا به تازگی ستادی با نام ” ستاد پالایش کشور” تشکیل شده، گفت: چنین ستادی وجود ندارد.
همچنان که پیگیری‌های خبرنگار فارس برای اطلاع از چیستی این ستاد، از مسئولانی که با اینترنت سر و کار دارند، به عدم وجود چنین ستادی منتج شد.
همچنان که یکی از مسئولان ارشد شرکت ارتباطات زیرساخت که بازوی اجرایی فیلترینگ در کشور است و از این رو در جریان مستقیم اوضاع اینترنت و فیلترینگ کشور قرار دارد و نیز یکی از مسئولان ارشد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که مرجع قانون‌گذار و سیاست‌گذار حوزه ICT، است، از وجود چنین ستادی اظهار بی‌اطلاعی کردند.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.