وحدت حوزه و دانشگاه علوم انسانی را با ارزش‌های ایرانی منطبق می‌کند

۳۰م آذر ،

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه همدان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه همدان با بیان اینکه جامعه‌ای زنده و پویا خواهد بود که در کنار علم به تقویت نیروی ایمانی نیز بپردازد گفت: هم دانشگاه و هم حوزه در تعامل با هم موفق خواهند شد و یکی بدون وجود دیگری نمی‌تواند بشریت را در پیشبرد اهداف متعالی یاری برساند.

محسن اصلی‌پور در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه مهم‌ترین عنصر پیشرفت و تعالی جامعه اسلامی محسوب می‌شود، اظهارداشت: این دو نهاد در کنار یکدیگر می‌توانند نقش مهمی در پیشرفت و توسعه علمی جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف  داشته باشند.

 وی ادامه داد: زمانیکه  نیروی انسانی  را در جامعه از لحاظ معنویات و علم و دانش تقویت کنیم و آن جامعه‌ از این امر مهم برخوردار باشد قطعا بر تمام دنیا سیطره خواهد داشت.

اصلی‌پور با بیان اینکه جامعه‌ای زنده و پویا خواهد بود که در کنار علم به تقویت نیروی ایمانی نیز بپردازد گفت: هم دانشگاه و هم حوزه در تعامل با هم موفق خواهند شد و یکی بدون وجود دیگری نمی‌تواند  بشریت را در پیشبرد اهداف متعالی یاری برساند.
 
وی هدف از وحدت حوزه و دانشگاه را شکل‌گیری فرهنگی برای  ایجاد یک جامعه اسلامی پیشرفته، الگو و مستقل دانست و بیان کرد: بر همین اساس محققان و پژوهشگران با توجه به فرهنگ اسلامی باید نتیجه پژوهش خود را جهت‌دهی کرده و به آن معنا بخشند.

این فعال دانشجویی  با تاکید بر اینکه  پرداختن به مسئله ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه نباید تنها ویژه روز ۲۷ آذر شود، افزود: وحدت این دو نهاد می‌تواند در تبیین جایگاه فکری و فرهنگی کشورمان مورد توجه قرار گیرد و بسیاری از موانع آن را برطرف کند.
 
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه همدان خاطرنشان کرد: حوزویان باید با تعامل در دانشگاه علوم حوزوی را با مسائل روز تطبیق داده و دانشگاهیان نیز با بهره‌گیری از علوم معرفتی و دینی، علوم انسانی را با ارزش‌های ایرانی و اسلامی منطبق کنند.

 انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.