ورزش ایران در هفته ای که گذشت

**کمانداران ریکرو ایران از صعود به المپیک بازماندند

تیم‌ های ملی تیراندازی باکمان مردان و زنان ایران در بخش ‘ریکرو’ تیمی در رقابت های گزینشی آمریکا از صعود به بازی المپیک ۲۰۱۲ لندن بازماندند.

تیم ملی تیراندازی با کمان مردان در جدول اصلی با نتیجه ۲۱۷ بر ۲۱۶ تیم آلمان را مغلوب کرد و به جمع ۸ تیم برتر راه یافت اما در دیدار با تیم تایوان، مسابقه را به حریف واگذار کرد و حذف شد.

تیم زنان ایران نیز نخستین دیدار خود را با نتیجه ۲۰۹ بر ۱۹۰ برابر ژاپن با شکست به پایان رساند و از گردونه رقابت ها کنار رفت.

****دنیزلی با پرسپولیس قطع همکاری کرد

درحالی که کمتر از یک ماه تا آغاز دوازدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باقی مانده است، ‘مصطفی دنیزلی’ به صورت رسمی، ناتوانی خود را برای ادامه همکاری با باشگاه پرسپولیس تهران اعلام کرد تا همچنان این تیم در بلاتکلیفی بماند.

دنیزلی یک فصل دیگر با باشگاه پرسپولیس قرارداد رسمی داشت، اما با ارسال نامه ای به این باشگاه از سمت خود استعفا داد.

‘محمد رویانیان’ مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تهران، پیش از این اعلام کرده بود در صورت قطع همکاری با دنیزلی، گزینه اصلی این باشگاه، ‘برونو متسو’ فرانسوی خواهد بود.

**رونمایی از پرسپولیس ۹۱ با حضور هواداران

مسوولان باشگاه پرسپولیس که با صرف هزینه های گزاف، بازیکنان نامداری را جذب تیم خود کرده اند، روز شنبه (سوم تیرماه) از پرسپولیس سال ۹۱ رونمایی خواهند کرد تا انتظار هواداران این به پایان برسد.

تمرین صبح روزشنبه تیم فوتبال پرسپولیس با حضور تمامی ملی پوشان این تیم در ورزشگاه درفشی فر برگزار خواهد شد.

**علی کریمی با پرسپولیس قرارداد بست

علی کریمی سرگروه فصل گذشته تیم فوتبال پرسپولیس که پیشتر ازجدایی خود از این تیم خبر داده بود، روز دوشنبه قرارداد جدیدی را برای همراهی سرخپوشان در دوازدهمین دوره رقابت‎های لیگ برتر منعقد کرد.

این قرارداد به دنبال نشستی که کریمی با مدیرعامل باشگاه پرسپولیس داشت، منعقد شد.

**تیم فوتبال ساحلی ایران پس از قهرمانی آسیا فنی ترین تیم شد

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران پس از کسب عنوان قهرمانی بازی های آسیایی چین، جایزه بهترین و فنی ترین تیم را هم از آن خود کرد.

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران پنجشنبه شب با برتری ۲ برصفر برابر چین، برای نخستین بار عنوان قهرمانی بازی های آسیایی را از آن خود کرد.

در پایان این رقابت ها، کمیته برگزار کننده، تیم ایران را به عنوان بهترین و فنی ترین تیم انتخاب و جوایزی را به ملی پوشان کشورمان اهداء کرد.

**تیم ملی کبدی ساحلی ایران قهرمان آسیا شد

تیم ملی کبدی ساحلی ایران با برتری مقابل تیم پاکستان، برای نخستین بار به مقام قهرمانی بازی های ساحلی آسیا دست یافت.

ملی پوشان کبدی ساحلی ایران روز جمعه در دیدار نهایی سومین دوره این بازی ها در شهر ‘ آیانگ’ چین، با حساب ۳۹ بر ۳۳ از سد تیم پاکستان گذشتند و قهرمان آسیا شدند.

** پاداش مدال آوران المپیک مشخص شد

وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد: ملی پوشانی که در بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن صاحب مدال شوند، ۵۰ درصد اضافه برآنچه در آیین نامه اختصاص پاداش برای قهرمانان آمده است، پاداش دریافت خواهند کرد.

‘محمد عباسی’ چهارشنبه شب در حاشیه دیدار از تمرین تیم های کشتی آزاد و فرنگی ایران در جمع خبرنگاران تصریح کرد:‌ آیین ‌نامه‌ اختصاص پاداش برای قهرمانان، هر ساله اجرا می ‌شود که برای بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن تصمیم گرفتیم ۵۰ درصد بر پاداش قهرمانان اضافه کنیم.

در بازی های المپیک ۲۰۰۸ پکن برای ملی پوشانی که به مدال طلا دست یافتند، یک میلیارد ریال معادل ۱۰۰ میلیون تومان پاداش در نظر گرفته شده بود.

**نماینده تنیس با ویلچر ایران پارالمپیکی شد

برای اولین‎‏بار در تاریخ ورزش جانبازان و معلولان ایران ، رشته تنیس با ویلچر ایران صاحب سهمیه پارالمپیک شد.

این سهمیه روز شنبه توسط حسین ممی پور به دست آمد.

** المپیکی شدن قهرمان پرتاب چکش ایران در رقابت های ازبکستان

‘رضا مقدم’ قهرمان پرتاب چکش وعضو تیم ملی دو و میدانی ایران در مسابقات ‘کوباک ازبکستان’ که روزجمعه درشهر تاشکند برگزار شد، با پرتاب ۷۵ متر و ۲۰ سانتیمتر ضمن کسب مقام نخست و مدال طلای این مسابقات، مجوز حضور در گروه ‘B’ المپیک لندن را به دست آورد.

**جذب مربی صربستان برای تیم ملی هندبال بانوان

‘سانیا پانیچ’ روز سه شنبه گذشته با انعقاد قراردادی یک ساله هدایت تیم ملی هندبال بانوان را بر عهده گرفت. ملی‎پوشان هندبال ایران با هدایت این مربی صربستانی برای حضور در رقابت‏های قهرمانی آماده خواهند شد که آذرماه به میزبانی کره جنوبی برگزار می‏شود.

** تیم والیبال ساحلی ایران از راه یابی به جمع چهار تیم برتر بازماند

نمایندگان والیبال ساحلی ایران با شکست در ست طلایی برابر ژاپن، از راهیابی به جمع چهار تیم برتر مسابقات جام قاره ای و انتخابی المپیک در قاره آسیا و اقیانوسیه بازماندند.

مرحله یک چهارم نهایی مسابقات والیبال ساحلی انتخابی المپیک در قاره آسیا از صبح روزجمعه در شهر ‘بوژو’ کشور چین پیگیری شد.

**ملی پوشان استقلال از روز یکشنبه در تمرینات حاضر می شوند

ملی پوشان تیم فوتبال استقلال تهران از روز یکشنبه (چهارم تیر)درتمرینات این تیم حضور خواهند یافت.

ملی ‌پوشان این باشگاه پس از سپری کردن استراحتی ۱۰ روزه در تمرینات تیم حاضر می شوند تا خود را برای حضور در دوازدهمین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه های ایران آماده کنند.

خسرو حیدری، پژمان منتظری و مهدی رحمتی، نفرات ملی‌ پوش تیم استقلال هستند که از روز یکشنبه در تمرینات حضور پیدا می‌ کنند.

**تایید محکومیت قلعه نویی

محکومیت امیر قلعه نویی سرمربی اسبق تیم ملی و فعلی تیم فوتبال استقلال تهران توسط کمیته استیناف فدراسیون فوتبال تایید شد.

امیرقلعه نویی به جرم اهانت به اصحاب رسانه مجرم شناخته شد و براساس رای صادره، علاوه بر پرداخت پنج میلیون تومان جریمه نقدی، به صورت کتبی نیز توبیخ شد.

**کشتی‎گیران ایران در اوکراین صاحب سه مدال شدند

تیم ملی کشتی فرنگی ایران که با ترکیب ۶ نفره در رقابت‎های بین‎المللی آزوماش اوکراین شرکت کرده بود، یکشنبه گذشته با کسب یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز به کار خود در این مسابقات پایان داد.

***شناگران ایرانی از کسب سهمیه المپیک بازماندند

مسابقات بین‎المللی جام آزاد ترکیه و انتخابی المپیک یکشنبه گذشته درحالی در آنکارا به پایان رسید که هیچ یک از نمایندگان ایران در این رقابت‎ها موفق به کسب سهمیه المپیک نشدند و تنها به کسب یک مدال طلا و سه مدال نقره بسنده کردند.

محمدعلیرضایی در مواد ۵۰ و ۱۰۰ متر قورباغه به دو مدال طلا و نقره دست یافت.

دیگر مدال‏های نقره تیم ایران توسط احمدرضا جلالی در ۴۰۰ متر مختلط و افشین عسکری در ۵۰ متر پروانه به دست آمد.

**تغییر در کادر اجرایی فدراسیون والیبال

محمد داورزنی رییس فدراسیون والیبال روز سه شنبه در نشست خبری خود محمود افشاردوست، بازیکن و مربی پیشین تیم ملی والیبال را به عنوان دبیر فدراسیون والیبال معرفی کرد.

همچنین خانم کعبی‎زاده نیز به جای خانم محمدیان عهده دار مسئولیت نایب رئیسی این فدراسیون شد.

پیش از این سعید درخشنده و خانم محمدیان به ترتیب دبیر و نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال بودند.

**خالقی سرپرست دبیری فدراسیون دوچرخه سواری شد

خسرو قمری، سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری روز سه شنبه طی حکمی اصغر خالقی را به عنوان سرپرست دبیری این فدراسیون منصوب کرد. خالقی از سال ۸۱ تا ۸۸ به عنوان دبیر در فدراسیون مشغول به فعالیت بود.

** رکورد پرش طول ایران شکسته شد

‘محمد ارزنده’ رکورددار پرش طول ایران در دومین دوره مسابقات دوومیدانی قهرمانی باشگاه های ایران با پرشی به طول هفت متر و ۹۹ سانتی متر با کسب عنوان قهرمانی این ماده، رکورد ایران را در این ماده به میزان چهار سانتیمتر بهبود بخشید.

رکورد ایران پیش تر در این ماده هفت متر و ۹۵ سانتیمتر و متعلق به ارزنده بود که در سال ۸۹ به دست آمده بود.

**ایران در صدر بیشترین حضور تماشاگر در لیگ قهرمانان آسیا

کنفدراسیون فوتبال آسیا در یک جمع بندی ایران را در صدر جدول بیشترین حضور تماشاگران در رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان آسیا قرار داد.

دراین جمع بندی ،تماشاگران ایرانی بامیانگین ۴۱هزار و۸۰۹ نفر در هر مسابقه به عنوان بیشترین حضور در میان دیگر کشورها قرار داند.

**نایب قهرمانی ایران در رقابت های فنی لیگ فوتبالیست های متوسط

در رقابت های فنی لیگ فوتبالیست های اندازه(سایز )متوسط مسابقات جهانی روبوکاپ مکزیک، تیم مرکز تحقیقات مکاترونیک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به مقام دوم رسید.

دراین رقابت ها که درمرکز تجارت جهانی شهر مکزیکو سیتی کشور مکزیک برگزار شد، تیم پرتغال به مقام اول دست یافت و بعد از تیم ایران تیمی از کشور چین به مقام سوم رسید.

**ارسال درخواست شرکت تیم زنان ایران درجام جهانی کوچک

نایب رییس زنان فدراسیون فوتبال گفت:نامه درخواست شرکت تیم فوتسال زنان ایران درجام جهانی کوچک روز چهارشنبه بصورت رسمی به پرتغال ارسال می شود.

‘فریده شجاعی’ افزود: این درخواست بعد از دعوت رسمی مسوولان تیم ملی فوتسال پرتغال از این تیم صورت می گیرد.

**ولاسکو ۲۱ بازیکن را دعوت کرد

سرمربی تیم ملی والیبال ایران اسامی ۲۱ بازیکن را برای حضور دراردوی این تیم اعلام کرد.

ملی پوشان والیبال ایران خود را برای شرکت در تورنمنت ‘واگنر’ لهستان و سپس کاپ آسیا آماده می کنند.

**** حذف ولی زاده و سمندر از فهرست نامزدهای ریاست فدراسیون رزمی

نام’صمد ولی زاده’ و ‘علیرضا سمندر’ از بین فهرست نامزدهای ریاست فدراسیون ورزش های رزمی حذف شد.

‘محسن احمدی’ دبیر فدراسیون رزمی و دبیر مجمع این فدراسیوت اظهار داشت:طی نامه واصله ازسوی وزارت ورزش وجوانان پرونده این دو نفر به علت نقض مدارک (عدم وجودمجوز وزیر ورزش وجوانان)به دبیرخانه مجمع عودت داده شد و اسامی نفرات فوق ازفهرست ثبت نام کنندگان حذف شد.

**تشکیل کارگروه حمایت از ثبت جهانی چوگان دروزارت ورزش

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد:با توجه به اهمیت چوگان به عنوان ورزشی تاریخی، فرهنگی و ملی ایرانیان و رهنمودهای مقام معظم رهبری در حمایت از ورزش های ملی،کارگروه حمایت از ثبت جهانی چوگان در این وزارتخانه در حال شکل گیری است.

‘حمیدی سجادی’ در مجمع عمومی فدراسیون چوگان افزود:این کارگروه با هدف مشارکت و ارایه نظرات کارشناسی به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در وزارت ورزش و جوانان شکل می گیرد.

****پنج مدال ثمره تلاش کاراته کاران ایران در غرب آسیا

تیم منتخب کاراته ایران با کسب پنج مدال( ۲طلا، یک نقره و ۲ برنز) به کار خود در رقابت های قهرمانی غرب آسیا در عربستان پایان داد.

****سانداکاران پنج وزن تیم ملی ووشو انتخاب شدند

محمد سیفی، عباسی، قلی پور، آقایی و فضلی با برگزاری مرحله دوم رقابت های درون اردویی به عنوان سانداکاران پنج وزن تیم ملی جهت حضور در رقابت های آسیایی هوشی مینه انتخاب شدند.

این رقابتها روز سه شنبه ۳۰ خرداد در آکادمی ووشو و در ۹ وزن ساندا برگزار شد.

**وضعیت رودکی هفته آینده نهایی می شود

وضعیت’محمدرضا رودکی’سرگروه مصدوم تیم ملی جودو ایران هفته آینده نهایی خواهد شد.

رودکی پس از مصدومیت در اردوی تمرینی روسیه، پای مصدوم خود را به تیغ جراحان سپرد.

پس ازاین عمل جراحی اخبار متعددی در خصوص رسیدن یا عدم حضور وی دربازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن منتشر شد.

**۲مدال طلا و نقره برای بانوان کیک بوکسینگ کارایران

تیم ملی کیک بوکسینگ واسکو بانوان ایران در نخستین روز مسابقه های جهانی این رشته ورزشی در ایتالیا، به دو مدال طلا و نقره دست یافت.

درنخستین روز این مسابقات که در شهر ‘تل نزو’ ایتالیا برگزار می شود، ‘ناهید مقدم’ در وزن منهای ۵۰ کیلوگرم با برتری برابر تمامی حریفان خود به مدال دست یافت تا از مدال طلای سال گذشته خود دفاع کند.

همچنین ‘فتانه بهمنی’ در دیدار نهایی وزن منهای ۶۵ کیلوگرم، مغلوب ورزشکاری از روسیه شد و به مدال نقره رسید.

ورزشی **۱۴۴۰**۱۵۹۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۴۹۳۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.