ورزش در ارتقای تحصیلی دانش‌آموزان موثر است

به گزارش ایمنا، میترا کرم‌بخش در مراسم بزرگداشت هفته ارتقای مدارس با اشاره به اینکه شرکت در فعالیت‌های ورزشی بیشتر از هر نوع فعالیت دیگر فوق برنامه، موجب بهبود تحصیل نوجوانان می‌شود، افزود: ورزش می‌تواند علاوه بر ایجاد نشاط و سلامت در دانش‌آموزان موجب ایجاد شور و اشتیاق بیشتر برای درس خواندن می‌شود.‌
وی اظهار داشت: ورزش موجب اکسیژن‌رسانی بهتر به مغز و سلول‌های مغزی شده و این امر موجب افزایش حافظه دانش‌‌آموز در به خاطر سپردن دروس خواهد شد.
این متخصص روانشناسی با بیان اینکه ناراحتی‌های جسمانی زمینه‌ای برای ابتلا به اختلالات روانی است، تصریح کرد: ورزش و تحرک بدنی نکته برجسته در تقویت قوای جسمانی و حفظ روان است.
وی بیان داشت: ضعف قوای جسمانی در پسران موجب مشکلات روانی مانند احساس حقارت و عدم توانایی تطبیق خود با دیگران می‌شود.
کرم‌بخش ادامه داد: ورزش در ایجاد رفتاری مانند رهبری، تحرک اجتماعی، حس ارزش‌های فردی و اجتماعی، عدم شک و تردید در خود، عدم بهانه جویی و در نهایت رشد اجتماعی بیشتر است.
وی با اشاره به اینکه ورزش از اضطراب و افسردگی جلوگیری کرده و موجب افزایش اعتماد به نفس می‌شود، خاطرنشان کرد: این افراد ازاعتماد به نفس و قابلیت حل مشکلات بیشتری برخوردار هستند و این امر در ایجاد ارتباط بیشتر با اطرافیان موثر است.
این متخصص روانشناسی با بیان اینکه فعالیت بدنی موجب تحریک عضلات می‌شود، افزود: این عمل موجب افزایش فعالیت دستگاه‌های بدن به ویژه قلب وعروق و در نهایت خون‌رسانی بیشتر به سلول‌های مغزی می‌شود.
وی بیان داشت: این در حالی است که میزان ورزش و نوع آن نیز در بهره هوشی دانش‌آموزان موثر است، به گونه‌ای که افرادی که بیشتر از همسالان خود ورزش می‌کنند دارای بهره هوشی بیشتر و درنهایت عملکرد تحصیلی بهتری هستند.

اخبار اخبار علمی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.