ورودیه ۲۰ میلیونی برای حضور در رقابت های لیگ برتر کشتی /افتتاحیه ای با طعم اختلاف

اردیبهشت ۱۴۰۳

ورزش > کشتی – سابقات لیگ برتر کشتی آزاد باشگاههای کشور هم به سرنوشت لیگ برتر کشتی فرنگی دچار می گردد.

مهدی شیروانی:اگر در ادوار قبل به سبب عدم استقبال تیمها ، مسابقات لیگ برتر کشتی فرنگی از نظر کمی و کیفی در سطحی ضعیف و نامناسب برگزار می شد ، امسال همین شرایط برای کشتی آزاد هم در حال بروز و وقوع است.تصمیم رسول خادم و همکارانش برای ممنوعیت حضور ملی پوشان در لیگ برتر به خاطر حضور مستمر در برنامه های تیم ملی را می توان یکی از دلایل عدم استقبال تیمها به شمار آورد . دریافت مبلغ ورودیه ۲۰ میلیون تومانی برای تیمهای داوطلب را نیز باید یکی دیگر از دلایل عدم استقبال تیمها از لیگ برتر کشتی آزاد به حساب آورد.

بعضی از تیمها که هنوز بدهی سالهای قبل خودشان به مربیان ، کشتی گیران و سایر اعضای تیم شان را پرداخت نکرده اند ، بعضا بدون تسویه حساب با طلبکاران همچنان تمایل به حضور در رقابتهای امسال را داشتند . سازمان لیگ که زورش به این تیمها نرسیده و نمی تواند حق و حقوق مربیان و کشتی گیران را بگیرد.برای جلوگیری از تکرار این وضعیت در لیگ امسال تنها کاری که توانسته انجام دهد این بود که از حضور تیمهایی که مبلغ ورودیه ۲۰ میلیون تومانی را پرداخت نکرده اند جلوگیری کرد .

تیمهای قهرمان و نایب قهرمان لیگ دسته اول ( شهدای ساری و هیات کشتی رستم کلا ) به همراه تیم گازمازندران سه تیمی بودندکه به سبب پرداخت نکردن ۲۰ میلیون ورودیه مسابقات با شرکت آنها درقرعه کشی مخالفت شد.درهر صورت این اتفاق در حالی افتاده است که به نظر امسال حاشیه بالای سر لیگ کشتی سایه انداخته است چرا که ثامن الحجج ( ع ) سبزوار مدافع قهرمانی لیگ برتر و استیل آذین ایرانیان که با هم دعوا و شکایت کشی داشتند در یک گروه قرار گرفتند.دعوای این دو تیم که به کمیته انضباطی کشیده و حتی محرومیتهایی را نیز به دنبال داشت ، اکنون با هم گروه شدن آنها وارد فاز تازهی شده است.

حساسیت موضوع وقتی بیشتر می گردد که در گروه اول قرار است برای دیدار افتتاحیه لیگ امسال ثامن الحجج ( ع ) مدافع قهرمانی در سبزوار پذیرای استیل آذین ایرانیان باشد . در حالی که مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد از روز جمعه هفته جاری با شرکت ۶ تیم آغاز می گردد و به رغم اینکه برای شرکت در لیگ برتر فرنگی هم ۶ تیم اعلام آمادگی کرده اند و لی آغاز این مسابقات به زمانی دیگر موکول شده است .محمد ابراهیم امامی رئیس سازمان لیگ فدراسیون در این ارتباط گفت : هنوز این ۶ تیم داوطلب بلاتکلیف می باشند و با حامیان مالی خود به توافق نرسیده اند و به تبع آن با مربیان ، کشتی گیران و سایر دست اندرکاران تیم هایشان هم قرار داد نبسته اند ، از سازمان لیگ درخواست کردند تا زمان برگزاری این مسابقات کمی به تعویق بیفتد که ما هم موافقت کردیم . تمام تلاش ما بر این است که تعداد تیمهای کشتی فرنگی هم از ۶ تیم کمتر نشود .

۲۵۱ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.