ورود خودرو به بورس کالا مشکل این صنعت را برطرف نمی‌کند/جای خودرو در بورس نیست

۶ م دیماه ،

196.5.84.jpg

عضو هیات پذیرش بورس کالا گفت: قطعا معامله خودرو در بورس کالا مشکل صنعت خودرو را برطرف نمی‌کند و قیمت‌گذاری خودرو به عنوان کالای مصرفی با سازو کارهای بورس مشکل است.

آرش مرشد سلوک – عضو هیات پذیرش بورس کالا – در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان (ایران)، در خصوص تشکیل بورس خودرو و معامله این محصول در بورس کالا گفت: اینکه از بورس کالا به عنوان ابزاری جهت حل مسائلی که جامعه درگیر آن است استفاده شود،نکته مهم و قابل تاملی است؛ این در حالی است که اساسا در بورس کالا،کالاهای پایه قیمت گذاری می شوند و معمولا در بورس های دنیا دارایی که مورد مصرف قرار می گیرد،پذیرش نمی شود.

این فعال بورس کالا با تاکید بر اینکه قیمت‌گذاری خودرو با ساز و کارهای بورس مشکل است، عنوان کرد: البته قرار است بورس کالا دارای تابلوی فرعی شده و شرکت‌هایی که شرایط پذیرش در بازار اول را ندارند مانند اموال غیر منقول، در این بازار معامله شوند.

مرشد سلوک اعلام کرد: شاید با راه‌اندازی بازار فرعی بورس کالا جایی برای ورود خودرو به بورس وجود داشته باشد ولی فرض اینکه خودرو در بورس مورد معامله شود، مشکل صنعت خودرو را برطرف نمی کند؛ این در حالی است که اساسا خودرو که کالایی مصرفی است در بورس کالا قیمت گذاری نمی شود.

مرشد سلوک ادامه داد:به این ترتیب قیمت گذاری خودرو به عنوان کالای مصرفی با سازو کارهای بورس مشکل است وجای این کالا در تابلو اصلی بورس کالا نیست و باید این محصول در بازار او تی سی معامله شود که ممکن است با راه اندازی تابلو فرعی جایی برای این محصول وجود داشته باشد.

به گزارش ایسنا با توجه به مشکلات پیش آمده در صنعت خودرو و نیز مطرح شدن بحث هایی در خصوص افزایش قیمت و نحوه قیمت گذاری ،برخی نمایندگان مجلس از طرحی برای تشکیل بورس خودرو صحبت کرده‌اند تا قیمت این محصول در فضای رقابتی و شفاف همچون بورس کالا تعیین شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.