ورود دوباره به اتاق شماره ۶

۱۹م آذر ،

کتاب «اتاق شماره ۶» پیش‌تر با ترجمه‌ کاظم انصاری و سروژ استپانیان، به فارسی انتشار یافته است و مترجم هم به اعتبار این‌که مدتی از آن‌ ترجمه‌ها قبل، به ترجمه‌ دوباره‌ این متن پرداخته است.

خبرگزاری ایسنا: ترجمه‌ دیگری از «اتاق شماره ۶» آنتوان چخوف این‌بار به قلم آبتین گلکار از سوی انتشار یافتنات هرمس انتشار یافت.

کتاب «اتاق شماره ۶» پیش‌تر با ترجمه‌ کاظم انصاری و سروژ استپانیان، به فارسی انتشار یافته است و مترجم هم به اعتبار این‌که مدتی از آن‌ ترجمه‌ها قبل، به ترجمه‌ دوباره‌ این متن پرداخته است. البته علاقه‌ گلکار به این نویسنده‌ مطرح روس و همچنین «اتاق شماره‌ ۶» در ترجمه‌ آن مؤثر بوده است.
 
ترجمه‌ کاظم انصاری از این اثر در سال‌های قبل از انقلاب از سوی انتشار یافتنات امیرکبیر انتشار یافت که به تازگی نیز بعد از ۳۰ سال تجدید چاپ شده است. سروژ استپانیان هم این اثر را در ترجمه‌ی دوره هفت‌جلدی آثار چخوف به فارسی برگرداند.

 ترجمه‌ نمایش‌نامه‌های چخوف به قلم این مترجم به سال ۱۳۷۶ به عنوان اثر برگزیده در جایزه کتاب سال معرفی شد.
 
«اتاق شماره‌ ۶» ماجرای دکتر و پنج بیماری است که در اتاق شماره ۶ بیمارستانی قرار دارند که فقط یکی از آن‌ها از طبقه‌ ممتاز و بقیه پیشه‌ور و کاسب‌کارند. در یکی از روزهای اوایل بهار که برف سنگینی آمده بود، در گودال واقع در کنار گورستان دو جنازه‌ کهنه پیدا می‌شود.

یکی از آن‌ها جسد یک پیرزن و دیگری جسد بچه‌ای است که آثار مرگ غیرطبیعی در آن‌ها ملاحظه می‌شود. شایعه‌ کشف این دو جنازه و وجود قاتل ناشناسی در شهر ورد زبان‌ها می‌شود و… .


 
آنتوان چخوف ۲۹ ژانویه‌ ۱۸۶۰ در «تاگانروک» روسیه به دنیا آمد. پس از پایان تحصیلات متوسطه در ۱۹سالگی، به دانشگاه مسکو راه یافت. چخوف که مجبور بود هزینه‌ی خانواده را هم تقبل کند، به نوشتن داستان‌های کوتاه و طنز از زندگی روزمره در روسیه رو آورد و این راه توانست شهرتی به‌عنوان «روایت‌گر طنزآمیز زندگی خیابانی روسیه» برای او به‌ همراه بیاورد.

چخوف در سال ۱۸۸۴ در رشته‌ پزشکی فارغ‌التحصیل شد و توانست از طریق این حرفه، درآمد قابل توجهی برای خود به ‌دست آورد. او در سال ۱۸۸۶ به یکی از معتبرترین روزنامه‌های سن‌پترزبورگ به نام «دوران تازه» دعوت شد. به سال ۱۸۸۷ با داستان کوتاه «در تاریکی»، جایزه‌ معتبر «پوشکین» را برای بهترین اثر ادبی متمایز از جهت ارزش هنری کسب کرد.

در سال ۱۸۹۴ نوشتن نمایش‌نامه‌ «مرغ دریایی» را آغاز کرد. موفقیت این نمایش‌نامه به حدی بود که در سال ۱۸۹۸ در تئاتر هنر مسکو به نمایش درآمد. چخوف بیش از ۷۰۰ داستان کوتاه نوشت و از دیگر آثار مهم او به «سه خواهر»، «دایی وانیا» و «دوئل» می‌توان اشاره کرد.

آنتوان چخوف ۱۵ ژوئیه ۱۹۰۴ از دنیا رفت.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.