ورود کاروان بزرگ آمریکا به خاک سوریه/ احتمال احداث پایگاه نظامی جدید وجود دارد

منابع خبری ضمن اعلام ورود یک کاروان نظامی بزرگ آمریکا به خاک سوریه، احتمال می‌دهند این کشور قصد احداث پایگاهی جدید در شمال و شرق سوریه را داشته باشد.

به گزارش ممتازنیوز، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از ورود یک کاروان متعلق به نیروهای آمریکایی به پایگاه الشدادی در حومه الحسکه در شمال شرق سوریه خبر داد و این درحالیست که دیده بان حقوق بشر سوریه از احتمال احداث پایگاه نظامی جدید در سوریه توسط آمریکا خبر می‌دهد.

این خبرگزاری روز شنبه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی به تقویت پایگاه‌های خود در منطقه الجزیره ادامه می‌دهند و از طریق دو بالگرد نظامی، تجهیزات، مهمات و مواد لجستیک و شماری نظامی به پایگاه الشدادی در جنوب الحسکه وارد کردند.

از طرفی دیگر، سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه نیز گفت که این کاروان متشکل از ۷۵ کامیون بود که اکثر آنها حامل خودروهای نظامی و زرهی بودند که از طریق گذرگاه مرزی الولید با اقلیم کردستان عراق وارد خاک سوریه شدند.

این سازمان به نقل از منابع خود خبر داد که نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا این کاروان را با هدف احداث پایگاه نظامی جدید در شمال و شرق سوریه وارد کردند.

اکثر خاک استان‌های الحسکه، دیر الزور و الرقه که سرشار از منابع انرژی هستند، تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) تحت حمایت ائتلاف بین‌المللی قرار دارد.

مقامات سوریه، آمریکا را به قاچاق نفت سوریه و فروش آن در خارج از کشور متهم می‌کنند و این اقدام آمریکا را با هدف محرومیت ملت سوریه از حق خود و نقض آشکار قوانین بین‌المللی می‌دانند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.