وزارت ارتباطات: ۶۰درصد خانوارها در کشور تا پایان برنامه پنجم از فناوری اطلاعات برخوردار می شوند

وزارت ارتباطات: ۶۰درصد خانوارها در کشور تا پایان برنامه پنجم از فناوری اطلاعات برخوردار می شوند

مدیر کل هماهنگی امور استان های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بر لزوم توسعه خدمات الکترونیک در کشور تاکید کرد و گفت:طبق برنامه باید بیش از ۶۰ درصد خانوارهای ایرانی تا پایان برنامه پنجم توسعه از فناوری اطلاعات برخوردار باشند.

به گزارش ایرنا، علی مهدی قلی روز پنج شنبه در مراسم افتتاحیه اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان، این اداره کل را نماینده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان ها دانست و افزود: این دستگاه مسوولیت هماهنگی بین دستگاه ها و شرکت های پست، پست بانک، مخابرات و سازمان زیر ساخت ها و تنظیم مقررات را بر عهده دارد.

وی مسولیت این اداره کل را تلاش برای تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه و دستیابی به افق چشم انداز برنامه ۲۰ ساله دانست و یادآور شد: نظارت امنیتی و حفاظتی بر روی شبکه، نظارت مدیریتی حوزه ICT، نظارت برنامه ای بر روی سندها، موافقت نامه ها و نظارت مقرراتی از جمله وظایف این اداره کل محسوب می شود.

مهدی قلی، توسعه دولت الکترونیک، توسعه بانک داری الکترونیک، ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی در فضای مجازی، اجرای قوانین بین المللی ناظر بر فضای مجازی و ایجاد و توسعه شبکه ملی ارتباط داده ها را از مهمترین اهداف این اداره کل دانست و اظهار کرد: تلاش برای کسب رتبه اول فناوری اطلاعات در منطقه و رتبه دوم در ارتقای شاخص های فناوری اطلاعات کشور در سطح بین المللی از دیگر اهداف اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات محسوب می شود.

مدیر کل هماهنگی امور استان های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به تصویب تخصیص دو درصد اعتبارات دستگاه های برای الکترونیکی سازی فرآیند ها تا پایان سال ۹۱ اشاره کرد و گفت: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات باید علاوه بر نظارت در روند تحقق این برنامه، برای تشکیل کارگروه های ICT و IT در سطح استانها تلاش کند.

طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۰ حدود ۷۵ میلیون نفر جمعیت ایران در قالب ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار در نقاط مختلف شهری و روستایی کشور زندگی می کنند.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.