وزارت امور خارجه، سفیر ایتالیا را احضار کرد

سفیر ایتالیا در ایران به وزارت امور خارجه کشورمان احضار شد.

وزارت امور خارجه، سفیر ایتالیا را احضار کرد

به گزارش ممتاز نیوز، بر اساس اعلام وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در پی اقدام چند نماینده مجلس ایتالیا در میزبانی از تروریست نشان‌دار در محل پارلمان این کشور، جزوپه پرونه سفیر ایتالیا امروز از سوی مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.

در این ملاقات، مدیرکل غرب اروپا با تاکید بر تعهدات بین‌المللی ایتالیا در مقابله با تروریسم تصریح کرد: میزبانی چند نماینده ایتالیا از یک جنایتکار تروریست، مصداق بارز ترویج و تشویق تروریسم است و جمهوری اسلامی ایران حمایت از تروریسم را در هیچ نوع و شکلی از سوی هیچ‌کس برنمی‌تابد و آن را به شدت محکوم می‌کند.

مدیرکل غرب اروپای وزارت خارجه با اشاره به احترام جمهوری اسلامی ایران به حاکمیت ملی کشورها و ضرورت صیانت از آزادی بیان و رفتار در چارچوب قانون تصریح کرد: همه سازوکارهای متمدن حکمرانی در جهان، در پی مجازات تروریست‌ها هستند و اعطای آزادی به تروریست‌ها به معنای اضمحلال قانون و نابودی آزادی شهروندان پایبند قانون است.

مدیرکل غرب اروپا با اشاره به نفرت مردم ایران از قاتلان هفده هزار شهروند ایرانی که به‌دست فرقه‌ای که این تروریست نشان‌دار سرکرده آن است، به سفیر ایتالیا تصریح کرد: بدون تردید هر حرکت از سوی هر مرجع و در هر مکان در حمایت از تروریسم محکوم است و جمهوری اسلامی ایران از دولت ایتالیا می‌خواهد تا در عمل اراده جدی خود را برای جلوگیری از تبدیل این کشور به پناهگاهی برای تروریست‌ها نشان دهد.

مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه تصریح کرد: حمایت از تروریسم نه‌تنها هیچ کمکی به منافع کلان ایتالیا در برخورداری از روابط سازنده با جمهوری اسلامی ایران نمی‌کند، بلکه چهره این کشور در افکار عمومی را به‌شدت مخدوش خواهد کرد.

سفیر ایتالیا در پاسخ اظهار کرد : مراتب را در اسرع وقت به پایتخت کشورش منتقل خواهد کرد.

انتهای پیام/


ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.