وزارت بهداشت به جای اصرار بر اجرای پزشک خانواده در پی رفع مشکلات دارو باشد

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید بر اینکه بر اساس خبرهای که از گوشه و کنار به دست ما رسیده است اجرای پایلوت طرح پزشک خانواده ناموفق بوده است، گفت: در حال حاضر مهمتر از این طرح، رفع مشکلات دارویی است؛ به واقع دلالان در کشور در حق بیماران واقعا اجحاف می‌کنند.

شهلا میرگلوی بیات در گفت‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از اجرای دوباره طرح پزشک خانواده در تهران، افزود: بارها این موضوع را به مسئولان وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی متذکر شده ام که ابتدا باید زیرساخت‌های طرح پزشک خانواده که طرحی ملی است آماده شود اما متاسفانه هیچ توجهی به تذکرات داده نشده است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اجرای پایلوت طرح پزشک خانواده در چند استان کشور، ادامه داد: یکی از این مناطق استان فارس بود که اجرای این طرح با مشکلات بسیاری همراه بود؛ وزارت بهداشت به جای آنکه با اقدامات تبلیغاتی در پی اجرای شتابزده طرح پزشک خانواده باشد بهتر است مشکلات اجرای این طرح را که در بعضی استان‌ها به صورت آزمایشی اجرا شده را برطرف کنند.

میرگلوی بیات، با بیان اینکه تاکنون هیچ گزارشی از اجرای آزمایشی طرح پزشک خانواده در استان‌های کشور به دست مجلس نرسیده است، تاکید کرد: ابتدا باید نتیجه انجام آزمایشی این طرح مشخص شود سپس اجرای آن به صورت کلان در تهران و دیگر شهردر دستور  کار قرار گیرد، اما از خبرهای که از گوشه و کنار به ما رسیده است اجرای آزمایشی این طرح اصلا موفقیت‌آمیز نبوده است.

وی، دربارهٔ دلایل اصرار وزارت بهداشت، درمان و  آموزش پزشکی در اجرای دوباره طرح پزشک خانواده در تهران، افزود: در واقع معلوم نیست که سبب اصلی شتابزدگی وزارت بهداشت در اجرای طرحی به این بزرگی چیست؛ شاید رئیس جمهور دستور داده باشد که هرچه سریع‌تر این مهم اجرایی شود اما آنچه که مسلم است نباید در اجرای طرح پزشک خانواده و اقداماتی از این قبیل سیاسی برخورد کرد.

 
وزارت بهداشت به جای اصرار بر اجرای پزشک خانواده در پی رفع مشکلات دارو باشد

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر مشکلات مهمی که پیرامون حوزه سلامت وجود دارد، تصریح کرد: در حال حاضر مهمتر از این طرح، رفع مشکلات دارویی است؛ به واقع دلالان در کشور در حق بیماران واقعا اجحاف می‌کنند از طرفی بدهی وزارت بهداشت به دانشگاه‌های پزشکی بر مشکلات آنها افزوده، به گونه‌ای که این مراکز نتوانستند از سال قبل کارانه متخصصان و پرسنل خود را پرداخت کنند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس نهم، با تاکید براینکه اجرای طرح پزشک خانواده بدون مشخص بودن منبع مالی با شکست مواجه می‌شود، یادآور شد: طرح پزشک خانواده طرح بسیار خوبی است اما ابتدا باید برای آن زمان تعریف کرد تا در این مدت زیرساخت‌های آن مشخص شود و نقاط ضعف اجرای پایلوت این طرح را نیز برطرف کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: وزارت بهداشت، درمان وآموزش پرشکی باید از یکسری کارشناسان متخصص برای اجرای طرح پزشک خانواده استفاده کند و اشخاصی را انتخاب کند تا به صورت تخصصی این طرح را مورد بررسی قرار دهد؛ کارشناسان فسیل شده در وزارت بهداشت نمی‌تواند اجرای چنین طرح بزرگی را مورد سنجش قرار دهند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.