وزارت خارجه ایران پیروزی مرسی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت

به گزارش خبرنگار مهر در پی اعلام پیروزی “محمد مرسی” نامزد جریان اسلام گرا در انتخابات ریاست جمهوری مصر وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بیانیه ای صادر کرد و این پیروزی را به مرسی تبریک گفت.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

ملت تاریخ ساز مصر با حضور مسئولانه خویش در انتخاباتی سرنوشت ساز بار دیگر عزم راسخ خود را برای تحقق آرمانهای والای عدالتخواهانه انقلاب بزرگ مصر با نمایش شکوهمند مردم سالاری به اثبات رساند.

یقینا حرکت استقلال طلبانه مردم مصر که با اتکا به ذات احدیت و اراده و ایمان قوی در دوره جدید تحولات خاورمیانه و بیداری اسلامی مراحل تکمیلی خود را طی می نماید،حاصل مبارزه فرزندان برومند همه جریانها و گروهها و ثمره خون شهدای این کشور می باشد و منتخب شایسته ریاست جمهوری مصر نیز به عنوان برگزیده و عصاره آحاد ملت، نقشی موثر در جهت رشد و تعالی همه جانبه این کشور و آغاز دورانی تحول آفرین خواهد داشت.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیروزی ملت مصر در این انتخابات و ریاست جمهوری جناب آقای دکتر محمد المرسی را تبریک گفته و با ادای احترام به ساحت شهدای انقلاب این کشور، امید واثق به سعادت و پیشرفت و موفقیت های روزافزون مردم مصر در سایه تداوم و حضور پر شور در صحنه های سیاسی و اجتماعی دارد.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.