وزارت علوم در برگزاری کرسی‌ها با بدنه دانشجویی ارتباط قوی ندارد

۲۴م آذر ،

6-796.jpg

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان از روند برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی انتقاد کرد.

مصطفی مطلوبی در گفت‌وگو خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه لرستان، گفت: متاسفانه در دانشگاه‎ها کرسی‌ها بر اساس سلیقه محوری و نه بر اساس گفتمان محوری دنبال می‌شود و مشخص نیست که کرسی‌ها می خواهد چه گفتمانی را در دانشگاه دنبال کند.

وی افزود: فضای دانشجویی هنوز به اهمیت کرسی‌های آزاد اندیشی واقف نیست و اهمیت این مسئله را درک نکرده است و به این واقعیت نرسیده که کرسی‌های آزاد اندیشی چه اهمیت و ضرورتی دارد که دانشجو وارد این فضا شود و به ارائه دیدگاه و نظر بپردازد.

مطلوبی ادامه داد: البته این مساله نشات گرفته از این بوده که موضوع و محتوای کرسی‎ها برای فعالان دانشجویی هم مشخص نشده است.

این فعال دانشجویی با انتقاد از اقدام وزارت علوم در حذف مدیریت کل امور فرهنگی دانشگاه‎ها از شورای نظارت بر کرسی‎های آزاد اندیشی در دانشگاه‎ها گفت: مدیر فرهنگی نقش محوری در فعالیت‌های فرهنگی دارد و مهمترین فرد اثرگذار در فضای دانشجویی بوده و حتی نقش آن از معاون فرهنگی دانشجویی هم پررنگ تر است.

این مقام مسوول اظهارکرد: در جلسه شورای نظارت بر کرسی های آزاد اندیشی حق رای از این مدیریت سلب و همین مسئله ضربه بزرگی را به برگزاری کرسی ها وارد کرده که اثرات سوء آن را بر روند برگزاری کرسی‎های آزاد اندیشی در دانشگاه لرستان نیز شاهد هستیم.

وی بیان کرد: اگر چه تمام بخش‎های دانشگاه در قبال تحقق منویات رهبر معظم انقلاب از دانشگاه‎ها مسئولند، اما این رسالت بر دوش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎ها سنگینی بیشتری می کند با این وجود ضرورت دارد که نهاد رهبری در دانشگاه لرستان با قوت بیشتری نسبت به رفع موانع پیش روی کرسی‎ها اقدام کند.

مطلوبی متذکر شد: متاسفانه وزارت علوم نیز برای برگزاری کرسی‌ها با بدنه دانشجویی ارتباط قوی ندارد.

وی گفت: از طرفی جای یک اتاق فکر متشکل از متخصصان و صاحبنظران که به حقیقت کرسی‌ها که مدنظر رهبر معظم انقلاب بوده بپردازند، خالی است و مدیریت کرسی‌ها هم مغفول مانده است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان در خصوص برنامه‌های این تشکل برای برگزاری کرسی‎های آزاد اندیشی نیز یادآور شد: قصد داریم در کرسی‎های آزاد اندیشی تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان در نیمسال اول سال تحصیلی ۹۲-۹۱ به صورت سلسله وار به بررسی سبک زندگی اسلامی و غربی بپردازیم و ممکن است این بحث در چهار جلسه کرسی آزاد اندیشی دنبال شود. در نیمسال دوم نیز کرسی های آزاد اندیشی با توجه به قرار گرفتن در ایام انتخابات ریاست جمهوری حول موضوع انتخابات برگزار خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.