وزارت مسکن و پیمان کار مربوطه باید جواب گوی آسیب بیمارستان ضد زلزله باشند

بیمارستان هریس که دو سال پیش در اختیار وزارت بهداشت به عنوان یک بیمارستان مقاوم در برابر زلزله قرار گرفت در زلزله اخیر دچار آسیب های جدی شد که باید وزارت مسکن پاسخگو باشد.

دکتر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: دو بیمارستان در زلزله اخیر دچار آسیب شده اند یکی بیمارستان اهر که آسیب هایی در طبقه اول و دوم و سوم آن بوجود آمده که با توجه به بازدید گروه فنی دانشگاه و مسئول مربوطه وزارت بهداشت آسیب در طبقه اول جزئی بود که کارکنان بیمارستان در این طبقه به ارائه خدمات خود ارائه داده اند ولی بستری بیمار در طبقه دوم و سوم آن متوقف شد.
 
وی ادامه داد: بیمارستان هریس دومین بیمارستان آسیب دیده در این زلزله است که دو سال پیش بعد از اتمام ساخت به وزارت بهداشت تحویل داده شد ولی با رخداد این زلزله بیمارستان آسیب های جدی را دیده که باید پیمانکار و وزارت مسکن جواب گو باشند.
 
دستجردی در پاسخ به این سوال که چرا بیمارستان تازه ساز در مقابل زلزله مقاوم نبوده تصریح کرد: ساخت این بیمارستان  از بیست سال قبل شروع شده که با این اوضاع نمی تواند در مقابل زلزله مقاوم باشند./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.