وزارت ورزش یک میلیارد برای اردوی آفریقای جنوبی به فدراسیون داده است؟

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > مدیریت ورزش – وزارت ورزش اعلام کرد بودجه مورد نظر فدراسیون فوتبال برای اعزام تیم ملی به ژوهانسبورگ را به حساب تشکیلات علی کفاشیان واریز کرده است.

مهدیه جباری :نصرالله سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش در گفت و گو با رسانه ها اعلام کرد در تخصیص جدیدی به فدراسیون فوتبال ، هزینه های سفر اعزای تیم ملی ایران به اردوی ژوهانسبورگ را واریز کرده است.

به گزارش ممتازنیوز ؛ این اردو  که از تاریخ ۲۵ فروردین ماه آغاز می شود و نخستین اردوی تیم ملی قبل از جام جهانی است. کارلوس کروش سرمربی تیم ملی فوتبال ، ۳ هفته قبل و پیش از آغاز جنجال ها با سرمربی استقلال بر سر بازیکنان ، گفته بود اگر پول این اردو و هتل محل اقامت تیم ملی پرداخت نشود ، این اردو لغو می شود. او پیشتر و بعد از لغو اردوی تیم ملی در کشور پرتغال ، این اردوی دو هفته ای را که هزینه های بلیتی به مراتب گرانتر از سفر به لیسبون برای تیم ملی دارد را نزدیک به ۲۰۰ هزار دلار تخمین زده بود.

ژوهانسبورگ یکی از گران ترین شهرهای دنیاست و به رغم آفریقایی بودن هزینه های اقامتی بسیار بالا دارد و کمپ دو هفته ای مجهز تیم ملی در این شهر رقمی نزدیک ۲۵۰ هزار دلار را برای کاروان ایران به همراه دارد و با احتساب هزینه بلیت ها که البته کروش پیشتر می گفت فدراسیون فوتبال معمولا این هزینه بلیت ها را هیچ وقت نمی پردازد ، رقم هزینه ها را تا ۳۵۰ هزار دلار افزایش می دهد و ضرب کوچک اعداد در قیمت دلار یعنی فدراسیون برای این سفر نیاز به یک میلیارد تومان بودجه دارد. فدراسیون که در طول سال گذشته از بودجه ۴۰ میلیاردی مصوب دولتی کمتر از ۱۰ درصدش را گرفته است با تخصیص جدید وزارت ورزش باید حداقل یک میلیارد تومان گرفته باشد . یعنی یک چهلم از بودجه مصوبش. البته وزارت ورزش که اوضاع مالی چندان خوشی ندارد اعلام کرده بزودی کمک های دیگری هم به فدراسیون فوتبال می شود. اگرچه آنها هنوز چیزی دربارهٔ رقم دریافتی فدراسیون فوتبال در تخصیص نخست اعلام نکرده اند.

۴۱۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.