وزارت iبهداشت در پی افزایش تعداد متخصصین اورژانس است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

وزارت iبهداشت در پی افزایش تعداد متخصصین اورژانس جهت ارتقاء خدمات iبه مراجعه نمایندگان است.

به گزارش تفسیری خبرنگار iبهداشت و درمانممتازنیوز، حاضر در محل دکتر معصومی رئیس مرکز حوادث و سریعت های پزشکی وزارت iبهداشت امروز ۶آبان در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: تا iبه امروز حدود ۳۰۰ فارغ التحصیل طب اورژانس در کشور داشتیم که با توجه iبه این آمار منطقی است که نتوانیم همه اورژانس ها را پوشش دهیم وزارت iبهداشت در همین جهت برای افزایش این تعداد متخصص در کشور امکانات و افزایش ظرفیت در این رشته ایجاد نموده تا بتواند تعداد متخصصین طب اورژانس را افزایش دهد.

وی با بیان این که سه سال است که این پروسه آغاز شده و دوره این تخصص سه ساله است گفت: امسال ۶۰ نفر فارغ التحصیل این رشته شدند که سال بعد ۱۸۰ نفر خواهند بود و این روند هر سال اضافه خواهد شد.

معصومی عنوان نمود: توسعه طب اورژانس iبه عنوان یک رشته پاسخگو در اولویت ما قرار گرفته است که ۹۰ درصد دانشگاه ها iبه کمیته ارتقاء اورژانس ها پیش بیمارستانی ورود پیدا نمودند و دانشگاه ها بر اساس چک لیست ها حداقل یک بار توسط بازرسین ما بازدید شده اند.

وی با تاکید بر این که استقرار سیستم تریاژ را در بیمارستان های کشور داشتیم تصریح نمود: ۷۲ درصد دانشگاه ها برنامه آموزشی را برای پرسنل بیمارستان های خود آغاز نموده اند، همچنین کارشناسی ارشد پرستاری اورژانس و بحران برای ارتقاء خدمات اورژانس راه اندازی شده و کارانه و دریافت پرسنل اورژانس ضریب بالاتری پیدا نموده است.

 کمبود نیروی انسانی مشکل اساسی اورژانس های کشور

رئیس مرکز حوادث و سریعت های پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که یکی از مشکلات ما در اورژانس ها کمبود  نیروی انسانی است خاطر نشان نمود: که طبق برنامه پنجم توسعه اورژانس های بزرگ کشور باید حاوی متخصص طب اورژانس باشند .

منصوری ادامه داد: استقرار متخصص طب اورژانس می تواند میزان رضایت مندی مراجعه نمایندگان را افزایش دهد طبق گزارش تفسیریات طی ابلاغ دستور العمل ها و افزایش بازدید ها میزان رضایت مندی مراجعه نمایندگان iبه اورژانس ها iبه ۹۰ درصد رسیده است، البته این آمار بر اساس گزارش تفسیری های خود دانشگاه ها بوده است ولی ما برای گرفتن آمار بازرسین خود را iبه بیمارستان ها فرستادیم که اطلاعات این آمار اردیبهشت ماه سال آینده اعلام می گردد.

 تعداد مراجعه نماینده iبه اورژانس های بیمارستان های شهرستان بیشتر است

معصومی با بیان این که تصور غلطی است که تعداد مراجعه iبه اورژانس های بیمارستان های تهران بیشتر از شهرستان ها است تصریح نمود: iبه سبب این که تعداد مطب های خصوصی و درمانگاه ها در تهران بسیار است مردم کمتر iبه اورژانس ها مراجعه می نمایند در واقع بیشتر مراجعه نمایندگان iبه اورژانس های تهران ارجاعی یا در اثر حوادث غیر مترقبه است در صورتی که در شهرستان ها iبه سبب کمبود درمانگاه ها مردم iبه سبب هر مشکل پزشکی باید iبه اورژانس مراجعه نمایند و این سبب می گردد که تعداد مراجعه نماینده iبه این اورژانس ها بیشتر شود./ع۲
 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.