وزرای پیشنهادی باقیمانده بعد از تعطیلات مجلس معرفی می‌شوند

فروردین ۱۴۰۳

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: معرفی سه وزیر باقیمانده به صورت رسمی بعد از تعطیلات مجلس انجام خواهد شد و تصمیم نهایی دولت نیز بعد از معرفی رسمی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در حالی نمایندگان مجلس شورای سلامی ۶۰ روز پس از خلق حماسه ۲۴ خرداد امسال به وزرای پیشنهادی دولت یازدهم رای “آری” دادند که در این میان سهم سه وزراتخانه “آموزش و پرورش”، “علوم، تحقیقات و فناوری” و “ورزش و جوانان” سرپرست بود نه وزیر!

هر چند طبق قانون رئیس جمهور ۳ ماه فرصت دارد تا وزرای وزراتخانه‌های بی‌وزیر را جهت گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی کند ولی دولت یازدهم قصد دارد قبل از پایان این مهلت وزرای پیشنهادی خود را معرفی کند.

در این راستا حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور پیشتر در پاسخ به این پرسش ممتاز نیوز، که آیا سرپرستان فعلی وزارتخانه‌ها به عنوان وزیر آن وزارتخانه معرفی خواهند شد یا خیر گفت: وقتی دولت کسی را به عنوان سرپرست می‌گذارد یعنی نزدیک‌ترین فرد به وزارتخانه است.

وی تصریح کرد: معرفی سه وزیر باقیمانده به صورت رسمی بعد از تعطیلات مجلس انجام خواهد شد و تصمیم نهایی دولت نیز بعد از معرفی رسمی خواهد بود.

اضافه می‌شود، در حال حاضر توفیقی سرپرست وزارت علوم، فانی سرپرست وزارت آموزش و امیری‌صالحی سرپرست وزارت ورزش می باشند

گفتنی‌ است؛ مجلس شورای اسلامی پس از یک هفته تعطیلی و سرکشی به حوزه‌های انتخابیه، یکشنبه (۲۸ مهر)‌ جلسه علنی دارد،‌ جلسه عنوان شده یکصد و چهل و یکمین جلسه علنی مجلس نهم است. 

انتهای‌پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.