وزش باد، مدارس برخی شهرهای استان اردبیل را تعطیل کرد

وزش باد شدید موسوم به گرمیج در مناطق مختلف استان اردبیل موجب تعطیلی و غیرحضوری شدن مدارس در شهرستانهای اردبیل، گرمی، سرعین،نیر و نمین شد.

وزش باد، مدارس برخی شهرهای استان اردبیل را تعطیل کرد

به گزارش ممتاز نیوز، روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص نحوه استمرار فعالیت آموزشی مدارس در روز دوشنبه ۶ آذرماه ۱۴۰۲ اعلام کرد: به علت شدت وزش باد در شهرستان اردبیل، گرمی، سرعین، نیر و نمین فعالیت آموزشی مدارس ابتدایی شهری و روستایی و کلیه مدارس استثنایی به صورت غیرحضوری بوده و از طریق شبکه آموزشی «شاد» انجام خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل نیز اعلام کرد: پیرو صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان، بیشینه سرعت وزش باد در ایستگاه هواشناسی اردبیل با ۹۴ کیلومتر بر ساعت است.

مجید کوهی سرعت وزش باد شدید در شهرستان سرعین را ۹۰ کیلومتر، شهرستان گرمی ۸۶ و در شهرستان نیر را ۸۰ کیلومتر بر ساعت اعلام کرد.

بنا به اعلام وی، این سامانه آب و هوایی باعث وزش تند بادهایی به نسبت شدید در سطح استان اردبیل و موجب خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد شده است.

وی همچنین از تشدید این سامانه در روز دوشنبه با احتمال افزایش سرعت لحظه ای باد خبر داد و اعلام کرد: آسمان اردبیل هم اکنون صاف همراه با وزش باد و دمای هوا ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر است.

انتهای پیام/


استانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.