وزن نرمال در بارداری اضافه وزن بعد زایمان را کاهش می دهد

فروردین ۱۴۰۳

برای اینکه خانمی بعد از زایمان به وزن طبیعی خود قبل از حاملگی برسد این است که حاملگی را با یک وزن نرمال و طبیعی آغاز کند.

دکتر آراسب دباغ مقدم متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از نگرانی هایی که خانم های باردار در همان حاملگی دارند افزایش وزن در این دوران است و تلاش برای اینکه بعد از دوران باداری وزنشان به حالت معمول قبل از بارداری برسد.

وی ادامه داد: یک اصل مهم برای اینکه خانمی بعد از زایمان وزن نرمال و طبیعی داشته باشد این است که قبل از اینکه تصمیم به بارداری دارند باید با یک وزن نرمال و طبیعی وارد دوران بارداری شود.

وی خاطر نشان کرد: اگر وزن خانمی بالا باشد باید اول مشورت متخصص تغذیه اول وزن بدن به حد نرمال برساند.

دباغ مقدم افزود: یک خانم باردار در طول بارداری باید ۸ تا ۱۲کیلوگرم به وزن بدنش اضافه شود اگر بیشتر از این مقدار باشد برای فرد بعد از بارداری دچار مشکل می کند یک خانم باردار باید در دوران بارداری روزانه ۵۰۰ کالری دریافت کند و مقدار بیش تر از این نادرست است.

وی اظهار داشت: تصور بر این است که خانم باردار در دوران بارداری باید به اندازه دو نفر غذا بخورند ولی این باور غلط و اشتباه است و در حقیقت بسیار خوردن مطرح نیست ولی با کیفیت و متنوع بودن غذا مهم است.

دباغ مقدم تصریح کرد: اگر بعد از زایمان خانمی اضافه وزن بیش از تر حد داشت در دوران شیر دهی نمی توان رژیم غذایی خاصی به فرد داد چون باید مواد غذایی لازم را برای شیر دهی مناسب دریافت کند.

وی پیشنهاد کرد: یک نکته مهم این است که اگر خانمی به طور مرتب به نوزاد خود شیر بدهد یک عامل مهم برای برگشت وزنش به قبل از بارداری کمک می کند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.