وزیر ارشاد : ما به دنبال تصدی گری نیستیم

دوشنبه ۱۹ تیر – ۰۴:۱۹:۲۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما به دنبال تصدی گری نیستیم بلکه می خواهیم بازار فرهنگ و هنر کشور، رونق داشته باشد و آنچه از دستگاه ها می خواهیم حمایت و سرمایه گذاری است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، حسینی در ادامه افزود: در غیر این صورت، کار باید از طرف بخش خصوصی انجام شود و در همین روزها ما نمایشگاه بزرگ هنرهای تجسمی را داشتیم که قرار است دستگاه ها خرید انجام تا هنرمندان ما دلگرم تر به کار خود ادامه دهند.
وی گفت: در بحث نرم افزار نیز باید این نکته را اشاره کنم که ما باید هم پاسخگوی نیازهای کشور باشیم و از واردات بی نیاز شویم و هم این که بتوانیم صادرات این بخش را رونق بدهیم که خوشبختانه کارهایی که تولید شده مورد استقبال نیز قرار گرفته به ویژه در زمینه فرهنگ که ما اطلاع داریم در کشورهای مختلف مورد توجه بوده است.
حسینی افزود: اکنون که کشورهای غربی، اتحادیه اروپا و آمریکا دست به دست هم داده اند تا ارتجاع عرب در منطقه و همه آنها می خواهند عرصه را برای ما محدود کنند و در خرید نفت ما و دیگر مسائل مشکلاتی را ایجاد می کنند، فرصت گرانبهایی است که اتکای ما به صادرات نفتی کم شود و به صادرات غیرنفتی توجه بیشتری کنیم.
وی گفت: این خلاقیت، ابتکار و نوآوری در جوانان ما وجود دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه شعر فارسی سرشار از زیبایی و لطافت است افزود: اقتضای زمان، زمان اقتدار رسانه های نوین است و فقدان صرفه انتشارات مکتوب، تنها عامل سوق دنیا به سمت شیوه های جدید نیست بلکه امکانات وسیع دستیابی به زوایای مختلف یک تألیف بیشترین انگیزه برای تغییر مسیر انتخاب این پدیده است.
حسینی گفت: ابزار نوین، قدرت پوششی غیر قابل باور به این حوزه داده است تا هر کس را با هر سلیقه و نیازی تأمین کند.
وی افزود: آنچه در این سال ها مشاهده کرده ایم رشد این پدیده بوده که مافوق محاسبات روزمره رشد کرده است که رشد این پدیده روزافزون است تا آنجا که ایستایی در هر لحظه ای عقب افتادگی به دنبال دارد.
حسینی گفت: بدیهی است که در این گردونه بخش خصوصی در مواردی از بخش های دولتی سبقت بگیرد.
وی افزود: انگیزه های بالا و سودآوری های قابل اعتنا و گرایش فراوان نسل جوان، تضمین هماوردی ما در میدان های جهانی است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۹۱۶۱۹۲۲۵۸۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.