وزیر خارجه انگلیس در عراق: لندن به حمایت از عراق ادامه می‌دهد

وزیر امور خارجه انگلیس در اولین سفر رسمی‌اش به عراق تاکید کرد که لندن از عراق در راه رسیدن به ثبات حمایت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری بی.بی.سی، ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس در سخنانی در بغداد بر ارتقای روابط میان بغداد و لندن تاکید کرد.

قرار است ویلیام هیگ با دولتمردان عراقی از جمله نوری المالکی، نخست‌وزیر و هوشیاری زیباری، نخست‌وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.

سفر هیگ به عراق پس از موج جدیدی از خشونت‌ها و بمب‌گذاری‌ها در سراسر این کشور صورت می‌گیرد.

هیگ گفت: من خوشحالم که در بغداد بر روابط دیرین انگلیس و عراق و ادامه همکاری‌های اقتصادی و ارتباطات آموزشی میان دو کشور تاکید کنم.

وی افزود: امیدوارم با نوری المالکی و هوشیار زیباری دیدار و گفت‌وگو داشته باشم. در این گفت‌وگوها بر حمایت انگلیس از روند سیاسی عراق و نحوه اقدام جامعه بین‌المللی و همکاری دیگر کشورها برای پایان دادن به خشونت‌ها در سوریه بحث و تبادل نظر خواهیم داشت.

وی با اشاره به کشتارها در ۹ سپتامبر در عراق که تعداد زیادی کشته و زخمی بر جای گذاشت، گفت: حملات تروریست‌ها حاکی از مخالفت برخی با پیشرفت‌ها در عراق است من تاسف و تسلیت عمیق خود را به خانواده‌های قربانیان اعلام می‌دارم. انگلیس به حمایت از تلاش‌های دولت و مردم عراق برای پیشبرد روند سیاسی و تضمین ادامه راه این کشور در مسیر ثبات ادامه خواهد داد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.