وزیرآموزش و پرورش کشورمان با وزیر تحصیل جمهوری آذربایجان دیدار کرد

به گزارش ایرنا؛ وزیر آموزش و پرورش کشورمان در این دیدار گفت: از اینکه برای تسلیم دعوت نامه دکتر محمود احمدی نژاد به رییس جمهور آذربایجان ، به باکو سفر کرده ام ، بسیار خوشحال هستم.

حاجی بابایی یادآورشد: توسعه مناسبات بین ایران و جمهوری آذربایجان برای موفقیت دو کشور در منطقه حائز اهمیت است، اما عده ای با شیطنت های خود مانع دوستی و نزدیکی بین دو کشور هستند.

وزریر آموزش و پرورش با اشاره به اشتراکات فراوان دو ملت اظهار داشت: خوشبختانه ملت های ایران و جمهوری آذربایجان از گذشته دارای مشترکات زیادی در زمینه های مذهبی ، تاریخی و فرهنگی هستند به طوری که این اشتراکات سرنوشت دو ملت را به هم پیوند زده است.

وی بر توسعه همکاری های تعلیم وتربیت بین ایران و جمهوری آذربایجان تاکید کرد و گفت: دوملت با نگاه خوشبینانه خود باید مناسبات خود را در این زمینه بیش از پیش تقویت کنند.

وزیرتحصیل جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار ضمن استقبال از سفر حاجی بابایی به باکو، گفت: وزیرآموزش وپرورش جمهوری اسلامی ایران در این سفر، حامل پیام دوستی و محبت است و ما از این موضوع بسیار خوشحال هستیم.

‘مصیر مردانف ‘ با بیان اینکه روابط ایران و جمهوری آذربایجان سابقه تاریخی دارد، اظهار داشت: ایران در سالهای گذشته در ساختار شوروی سابقه نیز با جمهوری آذربایجان روابط خوبی داشت و کنسولگری ایران در باکو از گذشته بسیار دور در این شهر فعال بود.

وی با اشاره به تحصیل دانشجویان ایرانی در باکو و تحصیل دانشجویان آذری در ایران ، تصریح کرد: دانشجویان برای ادامه تحصیل خود ، مشکلاتی دارند و دو کشور باید رسیدگی به آن را مورد توجه قرار دهد.

وزیر تحصیل جمهوری آذربایجان بار دیگر از فعال شدن کمیسیون مشترک دو وزارتخانه برای رسیدگی به مباحث و کتب درسی تاکید کرد و اعضای این کمیسیون را معرفی کرد.

مردانف در پایان اظهار داشت: متاسفانه عده ای مخالف توسعه مناسبات بین دو کشورهستند، اما افزایش ارتباطات و رفت آمد مقامات دو کشور می تواند این خواسته بیگانگان را نقش بر آب کند.

گفتنی است ‘حمید رضا حاجی بابایی’ وزیر آموزش و پرورش به منظور تسلیم دعوت نامه رییس جمهوری اسلامی ایران به ‘ الهام علی اف ‘رییس جمهور آذربایجان برای شرکت در اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران ، به باکو سفر کرده است و شامگاه روز جمعه به تهران باز می گردد.

خاورم/۱۱۰۸/ ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۷۲۷۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.