وزیرامورخارجه روسیه بادبیرشورایعالی امنیت ملی دیدار کرد

به گزارش گروه اخبار شب ایرنا به نقل از دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی،دراین دیدار دکترجلیلی برگزاری اجلاس بین المللی برای حل وفصل مسائل سوریه را در راستای حفظ امنیت منطقه، مقابله با تحرکات تروریستی، توقف دخالت خارجی و کمک های انسان دوستانه به مردم سوریه مثبت خواند.

‘سعیدجلیلی’ نماینده مقام معظم رهبری و دبیرشورایعالی امنیت ملی با تاکید بر لزوم رفع نقایص طرح کوفی عنان برای مسئله سوریه، احترام به دموکراسی و آراء مردم را که از طریق انتخابات روشن می شود تنها راه حل اساسی مشکلات این کشور دانست.

وی کنترل مرزهای سوریه برای عدم ورود سلاح و تروریست ها به منظور حفظ آرامش و امنیت در این کشور را ضروری خواند.

جلیلی گفت:«راه گذار سوریه به دموکراسی فرصت دادن به ایجاد اصلاحات واقعی در این کشور است».

دبیرشورایعالی امنیت ملی با اشاره به تلاش جمهوری اسلامی ایران برای انجام گفتگوهای موفق در مسکو با کشورهای۱+۵ ، عدم پایبندی طرف مقابل به برگزاری نشست های کارشناسی را باعث تاسف دانست و تاکید کرد امیدوار است گروه ۱+۵ آماده ورود به بحث جدی درباره پیشنهادهای ایران را که به عنوان دستور کار با خانم اشتون توافق شده پیدا کند.

جلیلی با بی منطق و غیرقانونی خواندن راهبرد فشار علیه ایران افزود: ایران به همکاری خود با آژانس در چارچوب پادمان ادامه می دهد و بر تثبیت حقوق مصرح خود به ویژه حق غنی سازی اورانیوم اصرار دارد.

در این دیدار همچنین سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر نقش موثر و کلیدی جمهوری اسلامی ایران در منطقه، نشست های موسوم به دوستان سوریه را فاقد نقش جدی در روند تحولات سوریه دانست و افزود؛ یافتن هرگونه راه حل در گرو مشارکت تمام کشورهای موثر به ویژه ایران در کنفرانس مسکو است.

وی با ابراز امیدواری از برگزاری مذاکرات ایران و ۶ کشور در مسکو و تشکر از علاقه مندی ایران به موفقیت این نشست پیشنهاد داد، ادامه گفت و گوها میان دو کشور پیرامون مسائل منطقه ای، بین المللی و هسته ای در مسکو ادامه یابد.

**۱۵۳۶**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۲۴۱۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.