وزیر آموزش و پرورش: لوازم التحریر رایگان از اول مهر در مناطق زلزله زده ارسباران توزیع می شود

حمیدرضا حاجی بابایی روز یکشنبه در بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان اهر در شمال شرقی استان آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با رد هرگونه شایعه بازگشایی نشدن مدارس در مهرماه افزود: از اول مهر ماه کلیه مدارس بازگشایی و آموزش در آنها جریان خواهد داشت و برخی شایعات را در باره یک ماه تعطیلی مدارس در مهرماه را تکذیب می کنم.

وی گفت: امسال به دلیل زلزله در آذربایجان شرقی که موجب از دست دادن جمعی از هموطنان از جمله دانش آموزان شد، زنگ شکوفه ها در یکی از مدارس شهرستان های زلزله زده نواخته می شود.

حاجی بابایی با اشاره به این که همزمان با نواخته شدن زنگ شکوفه ها جشن شکوفه ها در روز چهارشنبه ۲۹ شهریور ماه جاری در مدارس کشور با حضور مسوولان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: تا پیش از این زنگ در یکی از مدارس شهر تهران نواخته می شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اکثر ساختمان های آموزشی موجود در منطقه از استحکام کافی برخوردار بوده و در برابر زلزله آسیب های جزئی دیده اند و ساختمان هایی که خسارت کلی دیده اند انشاالله تا اول مهر ماه بازسازی و کلاس های آموزشی در آنها جریان خواهد داشت.

وی افزود: در حال حاضر تمام مدارس روستایی بعنوان پایگاه اصلی زلزله زدگان به عنوان بیمارستان، اردوگاه و… مورد استفاده قرار می گیرد.

وزیر آموزش و پرورش و هیات همراه در روستاهای زلزله زده گوره درق و دامن آباد حضور یافتند و از نزدیک با مسائل و مشکلات زلزله زدگان آشنا شدند.

۷۲۲۵/۵۸۷/ ۱۶۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۴۵۲۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.