وزیر ارتباطات: تعداد کاربران اینترنت در روستاها رو به افزایش است

۱۲ تیرماه ۱۳،

دکتر محمد حسن نامی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز قبل در برنامه ی دو نیم ساعت شبکه خبر حضور یافت و ضمن تشریح دستاوردهای وزارت ارتباطات گفت هم اکنون تعداد کاربران اینترنت در روستاها رو به افزایش است.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر نامی در این گفت وگوی خبری اظهار داشت: شبکه ملی اطلاعات با سرعت قابل توجهی در حال توسعه است و برهمین اساس برابر قانون برنامه پنجم توسعه ، اتصال دستگاههای اجرایی، خانوار و تجاری و تمامی مشاغل به این شبکه با جدیت دنبال شده است.
وی ادامه داد: بر همین اساس تاکنون بیش از ۱۴۰ هزار نقطه از دستگاههای دولتی به این شبکه متصل شده است.
نامی همچنین ایجاد دولت الکترونیکی و زیرساخت آن؛ ایجاد شهرک های ICT و رشد سهم ICT در تولید ناخالص داخلی را از جمله اهداف این وزارت دانست و گفت: اکنون سهم فاوا در تولید ناخالص داخلی ۸/۴ است اما بر اساس امکانات و فعالیت های صورت گرفته انتظار می رود این رقم تا پایان دولت یازدهم به عدد ۸ برسد.
نامی در این گفت و گوی تلویزیونی ایجاد یک جامعه اطلاعاتی را مساوی عدالت محوری خواند و گفت: در حال حاضر با ضریب نفوذ ۵/۶۱ درصدی اینترنت در کشور مواجهیم و از سوی دیگر تعداد کاربران اینترنت در روستاها در حال افزایش است.
وزیر ارتباطات با بیان این که ۸۱ درصد روستاها دارای امکانات مخابراتی می باشند در این گفت و گو به افزایش تعداد دفاتر خدمات ICT روستایی، افزایش ضریب نفوذ تلفن ثابت، افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه، افزایش پهنای باند اینترنت، و بعضی دیگر از دستاوردهای این وزارت اشاره کرد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.