وزیر ارتباطات کشور: ایران از نظر سیاسی نصف جهان است

۱۲ تیرماه ۱۳،

وزیر ارتباطات گفت: جمهوری اسلامی ایران از نظر سیاسی نصف جهان است، زیرا تفکر و حرف تازهی برای تمام دنیا و حتی برای کشورهای اسلامی دارد.
 
به گزارش فارس، محمدحسن نامی امروز در مراسم رونمایی از سرویس پست الکترونیکی بومی شرکت پست اظهار داشت: از ۲۱۴ کشور جهان در ۱۸۷ کشور، شرکت پست دولتی است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در اکثر کشورها درآمد حاصله از ارتباطات در زیرساخت هزینه می‌شود، زیرا یک دلار سرمایه‌گذاری در زیرساخت ۳٫۴ دلار صرفه‌جویی در سایر صنایع را رقم می‌زند؛ این در حالی است که در سال ۹۰، ۳ درصد درآمد ارتباطات در زیرساخت هزینه شد و در سال ۹۱ حدود ۵ درصد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از مشکلات ما در توسعه و عمران کشور، عدم اجرای آمایش ملی (آمایش سرزمین) است، زیرا آمایش سرزمین به معنای تناسب بین انسان، فعالیت و فضا است و در نتیجه این امر در شعاع ۱۶۰ کیلومتری از مرکز تهران، یک‌سوم جمعیت کشور زندگی می‌کند.
 
نامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درآمد مایکروسافت اعلام کرد: شرکت مایکروسافت اعلام کرده که درآمد این شرکت از درآمد نفت و گاز غرب آسیا (خاورمیانه) بیشتر بوده است.
 
وی تصریح کرد: شرکت گوگل در مدت ۶ الی ۷ ماه قبل حدود ۱۰ سرویس تازه راه‌اندازی کرده است؛ یک سوی این اقدام کسب درآمد و سوی دیگر آن جمع‌آوری اطلاعات است.
 
نامی گفت: ۳ رأس مثلث استکبار و سلطه، امریکا، اسرائیل و انگلیس از وب‌سایت و دفترهای یکدیگر استفاده می‌کنند تا به مقاصد خود برسند و از این طریق از خواسته مردم مطلع می‌شوند و اطلاعات موردنیاز خود را از مردم جهان جمع‌آوری می‌کنند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از نظر سیاسی نصف جهان است، زیرا تفکر و حرف تازهی دارد، حتی بین کشورهای اسلامی نیز حرف تازهی دارد و امروز بهترین زمان برای ارائه اسلام ناب محمدی است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.