وزیر ارشاد تازه با سلایق افراطی مقابله کند

۲۷خردادماه،

وزیر ارشاد با مقابله با سلایق افراطی بسترهای‌ مناسب در جهت رشد و شکوفایی سینما بکوشد.

“جمال ساداتیان‌” تهیه‌کننده “برف روی کاج‌ها” در خصوص مطالباتش‌ از وزیر ارشاد تازه به خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت:مطالباتم‌ از وزیر ارشاد و تازه فراهم شدن بستری مناسب برای فعالیت در این حوزه است.
وی افزود: وی در خصوص افراط و تفریط‌های موجود در آثار‌های سینمایی اظهار داشت: فیلم‌های موجود در سینما باید مناسب با سلایق مردم جامعه باشد و از افراط و تفریط‌ها جلوگیری شود و حقوق همه را به رسمیت بشماریم.
وی ادامه داد: متأسفانه مسئولان امر برحسب سلایق‌شان نمایش آثار سینمایی را صادر می‌کنند و از بروز سلایق فکری جامعه جلوگیری می‌کنند.
وی تصریح کرد: تا نقدی صورت نگیرد، شکوفایی و پویایی در جامعه شکل نخواهد گرفت و به طور حتم بشر هم به اندیشه تازه‌ای دست نخواهد یافت.
“ساداتیان‌” در خصوص مذهب مردم جامعه تصریح کرد: برخورد جامعه با مذهب در دو نوع افراطی و تفریطی‌ خلاصه می‌شود و آثار تولید شده باید به نحوی باشد که سلایق هر دو را پوشش دهد.
وی در مورد توقیف ۲ ساله “برف روی کاج‌ها” عنوان کرد: فیلم سینمایی “برف روی کاج‌ها” به سبب سلایق افراطی مسئولان و مردم ۲ سال اجازه اکران نیافت و پس از آن هم مردم نظر مثبتی نسبت به موضوع فیلم داشتند و تنها ضرر ۲ ساله آن نصیب عوامل سازنده شد.
این تهیه‌کننده بیان کرد: زمانی که اشخاص صورت مسئله را پاک کنند هرگز شکوفایی و پویایی در جامعه شکل نخواهد گرفت.
وی همچنین در خصوص مطالبتش‌ از وزیر ارشاد تازه بیان کرد: از وزیر ارشاد تازه می‌خواهم که فکری در خصوص مطالبات ما بکند و بسترهای‌ مناسب را در جهت تولید آثاری با کیفیت برای سازندگان این حوزه مهیا کند.
وی در پایان در خصوص اکران نشدن “برف روی کاج‌ها” در سینما آزادی خاطر نشان کرد: در خصوص اکران نشدن فیلم “برف روی کاج‌ها” اشخاصی که با سلایق افراطی خودشان اجازه اکران فیلم را در سینما آزادی ندارند شاکی هستم چون این تصمیم سبب ضررهای‌ بسیاری به فیلم، سینما و مردم شد./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.