وزیر ارشاد خبر داد: اعزام دانشجوی بورسیه در رشته فرهنگ و هنر

۲۴ام بهمن ،

163-12.jpg

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بورسیه و اعزام دانشجو به خارج از کشور، گفت: یکی از رشته‌های اولویت‌دار برای اعزام و بورسیه دانشجو، رشته فرهنگ و هنر است.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید محمد حسینی در مراسم راه‌اندازی موسسه آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر، با بیان اینکه اکنون علم را به عنوان فضیلت در نظر نمی‌گیرند، بلکه به عنوان یک ضرورت می‌دانند، اظهار کرد: در کشور، عنایت لازم به علم و دانش وجود دارد، بنابراین هر میزان درس‌ها و رشته‌هایی ارائه شده، مطابق با نیازهای جامعه و کشور باشد، بسیار موثر است.

وی با تاکید بر آشنایی دانشجویان و کارآموزان با تکنیک‌ها و ابزار نوین مختلف روز فرهنگ و هنر، گفت: بحث امروز مدرک‌گرایی نیست، بلکه آگاه سازی، افزایش معلومات، انتقال تجربیات، پاسخگویی به نیازهای کشور در زمینه فرهنگ و هنر در موسسات آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر مورد توجه است.

وی افزود: اکنون ۹۶ مرکز علمی کاربردی در رشته‌های فرهنگ و هنر، صنایع دستی، گردشگری با ۱۰۰ هزار دانشجو در سراسر کشور فعالیت می‌کنند که امیدوارم با شکل‌گیری این موسسه و دفتر مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر، شاهد برداشتن گام‌های بلند در حوزه فرهنگ و هنر کشور باشیم.

رییس دانشگاه علمی کاربردی:بیش از ۶۵ درصد فارغ‌التحصیلان علمی کاربردی جذب بازار کار مرتبط می‌شوند

در این مراسم دکتر عبدالرسول پورعباس رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه مقاطع تحصیلی دانشگاه جامع علمی کاربردی شغل محور است، گفت: بیش از یک هزار شغل در کشور احیاء شده است که ایجاد رشته‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی در این راستا بوده است.

وی با تاکید بر اینکه رشته شغل‌های علمی کاربردی در سراسر کشور بومی سازی شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۶۵ درصد فارغ‌التحصیلان این دانشگاه جذب بازار کار مرتبط با رشته تحصیلیشان می‌شوند که حتی در بعضی از حوزه‌ها این جذب صد در صد است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی با تقدیر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سبب حمایت مناسب برای راه‌اندازی این موسسه، گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی آمادگی دارد کلیه کارهای خود را در این حوزه به موسسه واگذار، تا امورات سریعتر پیش رود.

پورعباس ابراز امیدواری کرد با راه‌اندازی این موسسه، گام‌های بلندی در حوزه فرهنگ و هنر برداشته شود.

در پایان این مراسم، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حکم سرپرستی حمید شاه آبادی برای موسسه فرهنگ و هنر را به وی ابلاغ کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.