وزیر ارشاد فصل الخطاب حواشی های جشنواره فیلم فجر

طبق شنیده ها بعد از اعتراض فیلمسازانی که فیلم هایشان نتوانستند به جشنواره راه یابند وزیر ارشاد به دیدن فیلم ها خواهد نشست که او این خبر را تکذیب کرد و گفت: به نظر هیئت انتخاب احترام می گذارد.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین ، فیلم های “زندگی مشترک آقای محمودی و بانو” ، “آسمان زرد کم عمق” ، ” همه چیز برای فروش” ، “پرویز” ، “سیزده ” و “مهمونی کامی” فیلم هایی بودند که به دلایل مختلف از جمله ممیزی و پایین بودن سطح کیفی آثار از حضور در فجر سی و یکم باز ماندند.

بهرام توکلی غایب بزرگ فیلمسازان نسل چهارم

بهرام توکلی ، روح الله حجازی ، مجید برزگر، و هومن سیدی از فیلمسازهای شاخص نسل چهارم سینمای ایران می باشند که فیلم هایشان در جشنواره فیلم فجر امسال حضور نخواهد داشت.
توکلی فیلم های ” پابرهنه در بهشت ” و ” اینجا بدون من” را در کارنامه خود دارد که این فیلم ها در جشنواره های قبل فیلم های جریان سازی بودند و مخاطبان خود را داشتند. حجازی و سیدی در فیلم های اولشان ثابت کردند که در سینما حرفهای جدی برای گفتن دارند. اما این فیلمسازان به سبب نگاه سلیقه ای هیت انتخاب از حضور در فجر سی و یکم بازماندند.

فیلم های فارابی هم از فجر سی ویکم بازماندند

علاوه بر فیلم هایی که تهیه کنندگان آن بخش خصوصی بودند ، فیلم هایی که امضای بنیباد سینمایی فارابی پای آنها بود هم از حضور در جشنواره فیلم فجر بازماندند.از جمله فیلم “فرزند چهارم” به کارگردانی وحید موساییان و “چمران” ابراهیم حاتمی کیا از این دسته از فیلم ها بودند.

وزیر ارشاد : به ترکیب هیت انتخاب دست نمی زنیم

خبرهایی مبتنی بر اینکه وزیر ارشاد و رییس سازمان سینمایی میخواهند دوباره بعضی از فیلم های انتخاب نشده را بازبینی کنند و راه چاره ای برای این حواشی بیندیشند ، اما وزیر اعلام کرد : به سلیقه هیت انتخاب احترام می گذاریم و دست به ترکیب انتخاب نمی زنیم. اما شنیده ها حاکی از این است که وزیر ارشاد در بعضی از محافل خصوصی بعضی از این فیلم ها را به تماشا نشسته است و نسبت به بعضی از فیلم ها نظر مثبتی داشته است.

علی معلم : بعضی از فیلم ها رای لازم را به دست نیاورند

علی معلم در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین گفت : هیت انتخاب آثار در جشنواره فیلم فجر متشکل از هفت نفر است و هر یک از این نفرات یک رای واحد دارند و فیلم های بخش مسابقه و بخش نگاه نو با رای قاطع اکثریت انتخاب شده است. ممکن است یک فیلمی بوده است که به عقیده من باید حضور داشته باشد اما من فقط یک رای داشتم و نظر خودم را داده ام. بعضی از فیلم ها رای نیاوردند و از جشنواره باز ماندند.

در پایان باید منتظر ماند و دید که جشنواره سی و یکم فیلم فجر چگونه برگزار خواهد. این جشنواره که خالی از حضور فیلمسازانی چون رخشان بنی اعتماد ، مسعود کیمیایی ، ناصر تقوایی و … دیگر فیلمسازان شاخص سینمای ایران است. چگونه برگزار خواهد شد؟!؟!

پایان پیام//
 


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.