وزیر ارشاد: موضوع اسکار فرهادی را رها کنید!

۰۳م اسفند ،

وزیر ارشاد در پاسخ به پرسش خبرنگار ما دربارهٔ اظهارات شمقدری مبنی بر اهدای اسکار به اصغر فرهادی با لابی ایران، گفت: این موضوع را رها کنید!

ممتازنیوز: وزیر ارشاد در پاسخ به پرسش خبرنگار ما دربارهٔ اظهارات شمقدری مبنی بر اهدای اسکار به اصغر فرهادی با لابی ایران، گفت: این موضوع را رها کنید!

، سید محمد حسینی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که جشنواره فیلم فجر را چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: ما امسال جشنواره‌های متعددی داشتیم که جشنواره فیلم فجر از جمله آنان بود و درخشش و حضور جوانانی را داشتیم که برای اولین بار فیلم هایشان ارائه شد و مورد توجه قرار گرفت.

این وزیر دولت دهم افزود: با اینکه بیش از هر سال در این دوره نظارت صورت گرفت و بعضی به دنبال این بودند که نقطه ضعف هایی از محتوای فیلم ها پیدا کنند اما در مجموع فیلم ها قابل قبول بود و شاهد یک حرکت مثبت بودیم  و مضامینی ارائه شد که با فرهنگ و عدالت و ارزش‌های مردم هماهنگی داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دو جشنواره به عنوان سالگرد پروین اعتصامی در اسفندماه داریم تصریح کرد: همچنین جشنواره فیلم فیلمسازان نیز در این ماه تدارک دیده شده است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر اینکه با توجه به اکران فیلم های مسئله دار نوروز قبل چه شاخص هایی برای اکران فیلم های نوروزی در نظر گرفته اید، گفت: این ها را دوستان شورای صنفی و سازمان سینمایی از بین فیلم هایی که آماده شده اند و داوطلب می باشند انتخاب خواهند کرد؛ چراکه هنوز بسیار از فیلم‌ها آماده نیستند.

حسینی همچنین در جواب به خبرنگار ما که قصد داشت در مورد اظهارنظر شمقدری دربارهٔ لابی دولت و وزارت ارشاد برای گرفتن جایزه اسکار برای “جدایی نادر از سیمین” ساخته اصغر فرهادی سئوال کند، گفت: این موضوع را رها کنید!

وی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه پخش شبکه پرس تی وی از سوی کشورهای غربی در ماهواره ممنوع شده است، گفت: این اقدام آنان به سبب تاثیر گذاری چنین شبکه هایی بر افکار عمومی بوده است. ما قبل از انقلاب یک مجله داشتیم که بسیار تاثیر گذار بود و تنها نشریه اسلامی در کشور بود که تمام بزرگان و علما و مراجع جهان اسلام در آن مطلب می نوشتند. ما بنا داریم در قم از کسانی که در این مجله مطلب می نوشتند تقدیر شایسته ای به عمل آوریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دربارهٔ برنامه های این وزارتخانه در ماه پایانی سال گفت : اختتامیه جشنواره شعر فجر را داریم که امیدواریم با حضور رئیس جمهور برگزار شود، همچنین در ۷ استان کشور هم برنامه های متنوعی تدارک دیده شده است.

حسینی افزود:  امسال جشنواره تخصصی مطبوعات دانشگاهی و نشریات تخصصی برگزار می گردد. در حال حاضر حدود ۱۷۰۰ نشریه تخصصی داریم  که مجوز ۱۱۰۰ مورد آن در دولت دهم داده شده است و این حرکت بسیار خوبی است که به تولید علم کمک می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد جشنواره مطبوعات گفت: از ۱۴ اسفند تا ۲۰ اسفند این جشنواره برگزار می گردد. جشنواره‌های تخصصی مطبوعات نیز مدتی است آغاز شده و ما جشنواره مطبوعات خانوادگی را داشتیم.

خبرگزاری مهر


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.