وزیر امور خارجه به تهران بازگشت

به گزارش خبرنگار ایرنا ، اجلاس دو روزه وزیران امور خارجه جنبش عدم تعهد(نم) عصرپنجشنبه به وقت محلی پایان یافت و بدین ترتیب جمهوری اسلامی ایران سکاندار این جنبش شد تا شهریورماه امسال در تهران میزبان شانزدهمین اجلاس سران نم باشد.

روز پنجشنبه و دردومین روز نشست وزیران امور خارجه جنبش عدم تعهد در شرم‌الشیخ مصر، بخش دیگری از وزیران و نمایندگان عضو این جنبش به ارائه دیدگاه‌ها و مواضع خود درخصوص مسایل منطقه و بین‌المللی پرداختند و پیش نویس بیانیه شانزدهمین نشست سران جنبش عدم تعهد در تهران را بررسی و آماده کردند.

عمده موارد مطرح شده درروز دوم اجلاس وزیران امورخارجه نم مربوط به مسایل فلسطین، سوریه و سودان بود نمایندگان عضو نم براقدامات بیشترجنبش عدم تعهد درخصوص این کشورها تاکید کردند.

شانزدهمین نشست سران جنبش عدم تعهد از پنجم تا دهم شهریور در تهران برگزار و ریاست این جنبش به مدت سه سال به جمهوری اسلامی ایران واگذار می‌شود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس ازورود به شرم‌الشیخ درسخنانی تاکید کرد که میزبانی آتی اجلاس سران جنبش عدم تعهد در شهریورماه امسال در تهران، جایگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران را درعرصه بین‌المللی و تعاملات سیاسی افزایش می‌دهد.

علی اکبر صالحی اعلام کرد که وزارت امور خارجه در حال ارسال دعوت‌نامه‌های این اجلاس است.

۱۵۹۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۴۹۵۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.