وزیر برق سوریه :صنعت برق ایران در دنیا بی نظیر است

به گزارش ایرنا، ‘ایماد خمیس’ وزیربرق سوریه عصر چهارشنبه در دیدار با ‘مجید نامجو’ وزیر نیرو کشورمان ضمن ابراز خرسندی ازحضور خود و همکارانش درایران، افزود: در این سفر تعدادی از همراهان ما از برخی وزارتخانه های دیگر سوریه نیز برای گسترش همکاری در زمینه های مختلف حضور دارند.

وی اظهار داشت: در زمینه ساخت و اجرای طر ح های برق از جمله تولید ، توزیع و انتقال برق تفاهم نامه ای میان ما با ایران مبادله شده و مکانیزم این همکاری ها به امضاء رسیده است.

خمیس در خصوص حضور شرکت های ایرانی در سوریه تاکید کرد: مذاکرات ما با شرکت های ایرانی در زمینه بهره مندی از انرژی های نو انجام شده و در زمینه مکانیزم اجرایی کردن آنها از این شرکت ها دعوت کرده ایم.

وزیرنیرو کشورمان نیز در ادامه این دیدارگفت: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته به زودی برق ایران از طریق سوریه به لبنان صادر می شود.

نامجو با اشاره به همکاری صمیمانه دو کشور در جهت ارسال برق ایران از طریق عراق به لنبان نیز گفت: در این خصوص عراق باید زیر ساخت ها لازم را فراهم آورد.

وی اظهار داشت: از طریق شرکت های ایرانی می توانیم تمام نیازهای نیروگاههای سوریه را پاسخ داده و مشکلات آنان را اصلاح کنیم.

وی با اشاره به منابع مالی و تامین اعتبار لازم در زمینه طراحی و ساخت نیروگاههای برق گفت: طبق برنامه و قرارداد با عراق ، قرار بود به این کشور یک هزار مگاوات برق صادر کنیم در حالی که امسال یک هزار ۳۰۰ مگاوات برق به این کشور صادر کرده ایم.

وی افزود: با توجه به مازاد برق صادر شده طرف عراقی نیز قرار است ۲۰۰ مگاوات برق دریافتی را به سوریه صادر کند.

اقتصام **۱۹۳۳**۱۵۹۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۷۰۸۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.