وزیر بهداشت در اتاق عمل/ جراحی ۱۱ بیمار زلزله‌زده ورزقانی توسط قاضی‌زاده

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز :  وزیر بهداشت بر روی ۱۱ نفر از بیماران چشمی شهرستان زلزله‌زده ورزقان ‌عمل جراحی انجام داد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس ؛ سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی که بعد از ظهر روز جمعه بیست و ششم مهر ماه وارد شهر زلزله‌زده ورزقان شده بود امروز به همراه رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و نماینده شهرستان از مرکز بهداشتی درمانی و بیمارستان علامه جعفری ورزقان بازدید و از نزدیک با مشکلات بهداشتی درمانی مردم، پزشکان و بهورزان منطقه آگاه شد و پای صحبت مردم و کادر بیمارستان نشست.

این سفر وزیر بهداشت و درمان به ورزقان که با هدف بازدید از مناطق زلزله‌زده و پروژه‌های بهداشتی درمانی در حال ساخت و رسیدگی به نحوه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم زلزله‌زده منطقه بود بعد از بازدید مستقیما وارد اتاق عمل شد و بیماران چشمی منتظر این شهرستان را عمل کرد.

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی که خود رئیس موسسه بنیاد خیریه نوآوران سلامت را بر عهده دارد خدمت به مردم و همنوع را یک نوع وظیفه اصلی دانست.

وی دربارهٔ هدف از تاسیس این بنیاد گفت: بنیاد خیریه نوآوران سلامت در سال ۸۹ به سبب ارائه خدمات رایگان به نقاط روستایی و دور افتاده کشور تاسیس و در ۲۵ مرداد امسال در ورزقان مستقر و همچنان مشغول ارائه خدمات به مردم می باشند.

وی افزود: در طول این مدت ویزیت چشم ۵۰ هزار نفر، خدمات دندانپزشکی ۱۷ هزار نفر، عینک رایگان، ۳۸۰۰ عدد جراحی چشم پزشکی، دو هزار و ۹۵۰ نفر به مردم روستاهای شهرستان و ۲۱۰ نفر جاجی چشم، ۷۵۰ عدد عینک رایگان، چهار هزار و ۵۰۰ نفر ویزیت چشم و ۳ هزار و ۲۵۰ نفر خدمات دندانپزشکی در خود شهر ورزقان انجام شد.

وزیر بهداشت بعد از اتمام عمل‌های جراحی در محل بیمارستان ورزقان را ترک کند.

۱۱ نفر بیماران چشمی ورزقان از بعد از ظهر ‌دیروز تا ظهر امروز به زیر دستان عمل وزیر بهداشت رفتند.

نهمین سفر پزشکان نورآوران سلامت به شهرستان ورزقان واقع در استان آذربایجان شرقی صورت می‌گیرد و این کلینیک‌ها از ۲۵ مرداد در این منطقه مستقر شده است.

شهرستان ورزقان با وسعت ۲۳۶۸ کیلومتر مربع (۲٫۵ درصد از مساحت استان) در ۷۵ کیلومتری تبریز واقع شده و از سمت شمال با شهرستان‌های کلیبر و جلفا، از سمت شرق با شهرستان اهر، از سمت غرب با شهرستان مرند و از سمت جنوب با شهرستان هریس، تبریز و شبستر هم‌مرز است.

طبق آخرین تقسیمات کشوری شهرستان ورزقان دارای دو بخش مرکزی و خاروانا دو نقطه شهری به نام‌های ورزقان و خاروانا و ۱۶۳ روستا است.

بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۹۰ جمعیت شهرستان ورزقان حدود ۴۵۷۰۸ نفر و جمعیت مرکز این شهرستان ۵۳۸۵ برآورده شده است. جمعیت شهری این شهرستان ۶۷۵۸ نفر و جمعیت روستایی آن ۳۸۹۵۰ نفر و تعداد خانوار آن ۱۲۲۴۴ خانوار است.

هشت سفر قبلی خیریه نورآوران سلامت به ترتیب از منطقه چاه گچی از توابع شهرستان خواف در استان خراسان رضوی آغاز شد و با خدمات رایگان چشم پزشکی در بشاگرد هرمزگان، منطقه شول آباد از توابع الیگودرز در استان لرستان، سوسن از توابع ایذه در خوزستان، شهرستان قلعه گنج در کرمان، سروآباد استان کردستان، شهرستان شیروان چرداول در استان ایلام و بزمیرآباد از توابع سرپل ذهاب در کرمانشاه ادامه پیدا کرد.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.