وزیر بهداشت: هر ایرانی یک پزشک خواهد داشت

وزیر بهداشت اظهار کرد: برنامه پزشک خانواده هرچند یک برنامه تکلیفی و قانونی است اما ما آن را به صورت اعتقادی، تکلیفی و قانونی دنبال می‌کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در برنامه پزشک خانواده، هر ایرانی یک پزشک خاص خواهد داشت و حق انتخاب به عهده مردم گذاشته شده است.

به گزارش ایسنا، مرضیه وحید دستجردی در مراسم افتتاح طرح ملی پزشک خانواده و نظام ارجاع در استان سیستان و بلوچستان که با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: برنامه پزشک خانواده یک برنامه مترقی، پیشرفته و سلامت محور است که رضایت مردم را به دنبال خواهد داشت.

وی اضافه کرد: سلامت و دسترسی به آن، حق مردم است و وزارت بهداشت به عنوان یک دستگاه حاکمیتی وظیفه پیگیری و تامین سلامت مردم را بر عهده دارد و برنامه پزشک خانواده ما را به این هدف متعالی نزدیک خواهد کرد.

وزیر بهداشت اظهار کرد: برنامه پزشک خانواده هرچند یک برنامه تکلیفی و قانونی است اما ما آن را به صورت اعتقادی، تکلیفی و قانونی دنبال می‌کنیم.

دستجردی افزود: در نظام قبلی سلامت، هر چه تعداد بیماران بیشتر بود درآمد هم بیشتر بود اما در این برنامه هر چه جمعیت تحت پوشش سالم‌تر باشد، درآمدها هم بیشتر خواهد بود و دیدگاه‌ها بر اساس دیدگاه‌های پیشگیرانه و مراقبتی تنظیم شده است.

وی اظهار داشت: برای تعالی و اجرای بهتر برنامه پزشک خانواده، واحدهای تخصصی پزشک خانواده دیده شده است که افراد متقاضی بدون آزمون در این دوره‌ها تحصیل می‌کنند و اکنون ۵۰۰ نفر برای ورود به این دوره‌های آموزشی ۱۸ ماهه داوطلب شده‌اند که از مهر ماه امسال کار خود را شروع می‌کند.

به گفته وزیربهداشت، در یک برنامه بلندمدت حدود پنج هزار نفر پزشک خانواده برای ورود به این برنامه‌های آموزشی درنظر گرفته شده است که قطعا ورود این افراد، کیفیت خدمات پزشک خانواده را افزایش می دهد.

وی با تقدیر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، حمایت مالی دولت و مجلس برای اجرای بهینه طرح پزشک خانواده را خواستار شد و اظهار داشت: گام نهایی در اجرای این طرح آن است که همه هزینه‌های بیمارستانی افراد در نظام ارجاع رایگان دیده شود که به همین منظور در بودجه سال ۹۱، شش هزار میلیارد تومان در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار می گیرد تا اگر بیماری به بیمارستان رفت همه هزینه‌های آن پرداخت شود.

دستجردی گفت: برنامه پزشک خانواده رابطه مالی بین بیمار و پزشک را اصلاح می‌کند و موجب می‌شود که پرداخت‌های غیراصولی حذف شوند.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.