وزیر بهداشت: پارازیت‌ها زیان‌آور نیست

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: به طور کلی با بررسی‌هایی که انجام شده، می‌توان گفت که هیچ جای نگرانی از بابت تاثیر پارازیت‌ها بر سلامت مردم نیست و عمدتا سطح آنها در حد استانداردهای بین‌المللی است.
 
سید حسن ‌هاشمی دربارهٔ تشکیل کمیته بررسی اثرات پارازیت‌ها بر سلامت‌ مردم، افزود: گزارش نهایی این کمیته به زودی آماده و تقدیم رییس‌جمهور خواهد شد.
 
وی ادامه داد: سازمان انرژی اتمی، وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات از اعضای این کمیته بودند و در رابطه با اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست برای بررسی تاثیر پارازیت‌ها نیز باید از خانم ابتکار سؤال کرد اما تا جایی که به سلامت مردم مربوط شده، در حوزه وزارت بهداشت است.
 
وزیر بهداشت گفت: همه جای دنیا پارازیت است. موبایل، ماهواره، سیم‌های برق و صداها پارازیت‌ دارند که می‌توان گفت به طور کلی بخشی از تکنولوژی می‌تواند مضر باشد و باید تاثیر پارازیت‌ها را نیز به عنوان بخشی از تکنولوژی بررسی کرد.
 
وی ادامه داد: وظیفه ماست که اگر میزان پارازیت‌ها خارج از استانداردها باشد اخطار دهیم که به همین منظور اقدامات لازم انجام شد.
 
هاشمی ادامه داد: از ابتدای این دولت، بررسی تاثیر پارازیت‌ها یکی از مطالبات رییس‌جمهور بود اما چون ابزار لازم آن در اختیار وزارت بهداشت نبود، کمیته‌ای با حضور سایر ارگان‌های مربوطه تشکیل دادیم و هم سازمان انرژی اتمی باید با امکاناتی که در دست دارد، تاثیر پارازیت‌ها را ارزیابی کند و هم وزارت ارشاد باید مستقل از سنجه‌هایی که توسط دستگاه‌های نظارتی اجرا می‌شود، این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.