وزیر دفاع ترکیه: به احتمال زیاد پوتین در روزهای آینده در استانبول با زلنسکی دیدار می‌کند

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که آنکارا امیدوار است نشستی میان روسای جمهور روسیه و اوکراین طی روزهای آتی در استانبول برگزار شود.

وزیر دفاع ترکیه: به احتمال زیاد پوتین در روزهای آینده در استانبول با زلنسکی دیدار می‌کند

به گزارش ممتاز نیوز، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در پایان رایزنی‌هایش در آلمان در مورد ارائه کمک‌های نظامی غرب به کی‌یف گفت: با وجود برخی دشواری‌ها، امیدواریم که روسای جمهور روسیه و اوکراین طی روزهای آتی با پیشنهادهای رئیس جمهور ما بتوانند نشستی داشته باشند.

وزیر دفاع ترکیه عنوان داشت که این کشور به ارائه مشارکت‌های خود و انجام تمامی اقدامات ضروری از جمله ایفای نقش میانجی‌گری ادامه می‌دهد تا وضعیت انسانی در اوکراین نابسامان نشود و آتش‌بس در سریع‌ترین زمان ممکن حاصل شود.

آنکارا بارها آمادگی خود را برای میزبانی از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در ترکیه اعلام کرده است.

از سوی دیگر، وزیر دفاع ترکیه عنوان داشت که رادارهای رصد مین در تنگه بسفر کار گذاشته شده است و هیچ مشکلی در دریانوردی در این تنگه وجود ندارد.

وی در حاشیه نشستی از جمله با حضور وزرای دفاع ناتو در آلمان گفت: ما تدابیر بیشتری در تنگه بسفر برای مقابله با مین‌ها اتخاذ کرده‌ایم و رادارهایی را نصب کرده‌ایم تا با هیچ امر غافلگیرانه‌ای مواجه نشویم. خلوصی آکار خاطرنشان کرد: هیچ کشتی جنگی از تنگه‌های ترکیه بعد از بحران میان روسیه و اوکراین عبور نکرده است. هیچ مشکلی در دریانوردی در تنگه بسفر وجود ندارد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.