وزیر صمت: قیمت گذاری خودرو به ستاد تنظیم بازار واگذار شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه‌ای تلویزونی، از واگذاری تعیین قیمت خودرو به ستاد تنظیم بازار خبر داده و اعلام کرده است که بررسی قیمت گذاری خودروها به ستاد تنظیم بازار سپرده شده و این ستاد درباره این موضوع تصمیم گیری خواهد کرد.

وزیر صمت: قیمت گذاری خودرو به ستاد تنظیم بازار واگذار شد

به گزارش ممتاز نیوز، سید رضا فاطمی امین در این مصاحبه، بر حمایت همه جانبه دولت از صنایع خودروسازی تاکید و تصریح کرد: سودآوری این صنعت برای دولت سیزدهم اولویت ویژه‌ای دارد و ما با تمام توان این هدف را پیگیری می‌کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: از اهداف اصلی این وزارتخانه که با همکاری دیگر دستگاه‌ها و اهتمام خودروسازان کشور پیگیری می‌شود، افزایش تیراژ و تولید خودرو است.

وی ضمن اشاره به اتفاقات اخیر پیرامون قیمت‌گذاری خودروها طی روزهای اخیر، اعلام کرد: بررسی قیمت‌گذاری خودروها به ستاد تنظیم بازار سپرده شده و این ستاد درباره این موضوع تصمیم‌گیری خواهد کرد.

باتوجه به اظهار نظرهای فوق وزیر صنعت، معدن و تجارت، این سوال پیش می‌آید که آیا شورای رقابت بطور رسمی بار دیگر از قیمت‌گذاری خودرو کنار گذاشته شده است؟

این در حالیست که پیش از این معاون حمل‌ونقل وزارتخانه مذکور نیز از واگذاری قیمت‌گذاری خودرو به وزارت صمت خبر داده و گفته بود: موضوع تنظیم بازار خودرو به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شده است. در این راستا، سازوکاری که برای قیمت‌گذاری خودرو اتخاذ شده، این است که قیمت خودروهایی که از محل افزایش تولید خودروسازان به بازار عرضه خواهد شد، با احتساب قیمت تمام شده و سود قانونی که به تأیید نهاد ناظر خواهد رسید، محاسبه خواهد شد. در این میان نکته مهم این است که برای تعهدات خودروسازان تا پایان سال، این افزایش قیمت اعمال نخواهد شد. تنها افزایش قیمت از محل تورم بخشی که بانک مرکزی اعلام کرده است، اعمال می‌شود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.