وزیر نفت:کار در عسلویه شبانه روزی می شود

تاکید وزیر نفت بر استفاده از تمام نیرو و امکانات برای توسعه پارس جنوبی

وزیر نفت بر ضرورت افزایش جبهه ها و نوبت های کاری برای توسعه فازهای پارس جنوبی بر اساس برنامه زمانبندی شده تاکید کرد.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از شانا، مهندس رستم قاسمی روز پنج شنبه (اول تیر) در بازدید از فازهای در حال اجرای پارس جنوبی گفت: گزارش پیشرفت کار پروژه ها را به صورت روزانه و لحظه ای پیگیری می کنم.

وی گفت: تامین به موقع کالا و تجهیزات فازهای پارس جنوبی، نیاز به مدیریت دارد و می توان با همفکری و استفاده از تجربه های موجود برای رفع نیازها اقدام کرد.

وزیر نفت تامین سوخت زمستانی را اولویت وزارت نفت اعلام و تصریح کرد: پیمانکاران فازهای اجرایی باید نوبت های کاری را افزایش دهند و عملیات توسعه فازها را با شتاب بیشتری اجرایی کنند.

وی همچنین در این بازدید مسائل مربوط به روند جابه جایی کالا و تجهیزات پارس جنوبی، وضعیت حفاری چاه های توصیفی و توسعه ای فازهای در دست ساخت، وضعیت ساخت، بارگیری، حمل و استقرار جکت ها، تامین خطوط لوله دریایی، بخش خشکی پالایشگاه ها و وضعیت نیروی انسانی مستقر در فازها را بررسی کرد.

قاسمی در جریان نشست ۶ ساعته با جمعی از مدیران و پیمانکاران فازهای در حال اجرای پارس جنوبی، آخرین روند ساخت این فازها و مسائل و مشکلات اجرایی موجود را بررسی کرد.

میدان گازی پارس جنوبی یکی از بزرگ ترین منابع گازی مستقل جهان است که روی خط مرزی مشترک ایران و قطر در خلیج فارس قرار دارد. وسعت این میدان در بخش مربوط به ایران سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع و ذخیره درجای آن بیش از ۱۴ تریلیون متر مکعب، معادل ۸ درصد کل ذخایر گاز جهان و ۵۰ درصد ذخایر گاز شناخته شده کشور است.

با توجه به وسعت این میدان، توسعه آن در ۲۴ فاز در برنامه قرار گرفت. توسعه فازهای ۱۰ فاز این میدان مشترک هم اکنون به پایان رسیده و خرداد ۱۳۸۹ قرارداد هشت فاز ۱۳، ۱۴، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی برای توسعه ۳۵ ماهه این میدان مشترک گازی با قطر با پیمانکاران داخلی بسته شد. همزمان با اجرای این طرح ها طرح توسعه فازهای ۱۵ و ۱۶، ۱۷ و ۱۸ و ۱۲ و ۱۱ پارس جنوبی نیز در دست اجراست.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.