وضعیت نگران کننده اقتصادی اسپانیا و ایتالیا

صندوق بین المللی پول وضعیت اقتصادی اسپانیا و ایتالیا را نگران کننده خواند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس بیست و چهار، صندوق بین المللی پول  پیش بینی های خود در مورد رشد اقتصادی در این دو کشور را کاهش داد.

صندوق بین المللی پول از وضعیت اقتصادی اسپانیا و ایتالیا ابراز نگرانی کرد.

این سازمان بین المللی ضمن کاهش پیش بینی های خود در مورد رشد اقتصادی این دو کشور، رشد اقتصادی منطقه یورو در سال دو هزار و سیزده را دو ممیز هفت درصد اعلام کرد. اولیویه بلانشار رئیس اقتصادی صندوق بین المللی پول در این باره با فرانس بیست و چهار گفتگو کرد. مجری شبکه در ابتدای این گفتگو خاطر نشان کرد، شما در رشد اقتصادی جهانی تجدید نظر کردید و پیش بینی رشد اقتصادی جهانی را برای سال جاری از سه ممیز شش به سه ممیز پنج درصد و رشد اقتصادی سال آینده را از ۴٫۱ درصد به ۳٫۹ درصدکاهش دادید.

سپس مجری از اولیویه بلانشار در باره آینده تاریک اقتصادی منطقه یورو سوال کرد. اولیویه بلانشار در این باره گفت: «ارقام مربوط به رشد اقتصادی منطقه یورو بسیار نگران کننده است. رشد اقتصادی در فرانسه و آلمان بسیار ضعیف است. کشورهای جنوب در قاره اروپا نیز رشد اقتصادی منفی دارند.

بلانشارد در ادامه بر ضرورت تداوم تلاش های اقتصادی دولت های اسپانیا و ایتالیا تاکید کرد و افزود: ایتالیا و اسپانیا برای خروج از وضعیت کنونی باید هر چه می توانند انجام دهند. اما باید گفت که همه این تلاش ها کافی نیست. این دو کشور در چنان بحرانی قرار دارند که می توان گفت که به تنهایی قادر به خروج از بحران نیستند. در چنین شرایطی اعضای منطقه یورو می بایست به کمک این دو کشور بشتابند. با وجود بهره های بالا در وام هایی که اعطا می شود، امکان خروج از بحران وجود ندارد.

اولیویه بلانشار در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد که پیش از بروز فاجعه می بایست برای نجات کشورهای جنوب در منطقه یورو وارد عمل شد. وی تاکیدکرد که اگر اعضای منطقه یورو واقعا بخواهند برای حل بحران وارد عمل شوند، به یافتن راهکارهای لازم برای حل بحران دست خواهند یافت. مجری در این بخش از گفتگو از بلانشار سوال کرد که آیا اسپانیا قادر خواهد بود بانک های خود را از بحران نجات بدهد؟ رئیس اقتصادی صندوق بین المللی پول پاسخ داد: «اروپا به پرداخت کمکی یک صد میلیارد یورویی به اسپانیا متعهد شده است و من فکر می کنم این میزان پول برای نجات بانکهای اسپانیایی کافی است. با توجه به کمکهای دولت اسپانیا به بانکها من فکر می کنم که تحقق این خواسته ممکن است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.