وضعیت بازارهای جهانی و داخلی طلا چگونه است؟

۱۶م اسفند ،

وضعیت بازارهای جهانی و داخلی طلا چگونه است؟ | چاپ |
جمعه ۱۸ اسفند ساعت ۱۱:۲۳

بینا- در بازارهای بین المللی شاخص های سهام در بازارهای جهانی در پی اجرای سیاستهای انبساطی پولی از سوی بانک های مرکزی جهان افزایش یافته است.
از طرف دیگر رؤسای بانک های مرکزی ژاپن، انگلیس و اروپا در نشست هفته جاری خود از اتخاذ سیاستهای پولی خود خبر خواهند داد که این موضوع بازار طلا را محتاط تر کرده است.
به گزارش خبرنگار بینا، سؤال اساسی اینجاست که آیا کاتالیزورهای ذکر شده برای رشد بهای جهانی طلا کافی می باشند. سرمایه گذاران قبل از مطرح کردن این سؤال می پرسند آیا بهای جهانی طلا به کف قیمت رسیده است؟
تحلیلگران اقتصادی با توجه به نمودار فنی اعلام کردند به احتمال بسیار قیمت جهانی طلا در روزهای آتی قبل از افزایش به سطح ۱۵۵۵ یا ۱۵۳۵ دلار کاهش خواهد یافت.
در حال حاضر قیمت جهانی طلا بین سطوح ۱۵۷۰ تا ۱۵۸۵ دلار داد و ستد می گردد و پیش بینی می گردد در کوتاه مدت در این محدوده تثبیت شود.
تحلیلگران اقتصادی اعلام کردند قیمت اونس جهانی طلا در صورت شکست سطح ۱۵۷۰ دلار ، دامنه ۱۵۵۰ دلار را تجربه خواهد کرد.

بازار طلای داخلی رونق ندارد
همچنین رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با افت قیمت ها در بازار طلا و سکه طی روزهای اخیر اظهار داشته است: بخشی از ریزش قیمت در این بازار ناشی از پایین آمدن قیمت این فلز گرانبها در بازارهای جهانی است و بخشی دیگر نیز به نتایج نسبتا مثبت گفتگوی ۵+۱مربوط می شود.
احمد وفادار با اشاره به این که تغییر قیمت نرخ ها در بازار طلا و سکه رابطه مستقیم با وضعیت بازار ارز دارد گفت: در حال حاضر با این که شاهد کاهش قیمت ها در بازار طلا و سکه هستیم ،اما این بازار از رونق چندانی برخوردار نیست و در رکود به سر می برد.
وی افزود:با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال مردم به دنبال تامین نیازهای اصلی خود می باشند و خرید طلا در الویت قرار ندارد.
وی در پاسخ به این که وضعیت قیمت ها در بازار طلا پس از تعطیلات نوروز چگونه خواهد بود گفت: پیش بینی این موضوع غیر ممکن است.

 


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.