وضعیت جسمی حسن ناهید روبه بهبود است

۰۹م اسفند ،

حسن ناهید، نوازنده نی از بیمارستان مرخص شده و وضعیت جسمانی‌اش رو‌به بهبود است.

به گزارش هنرآنلاین، حسن ناهید چندی پیش به سبب نارسایی قلبی دچار حمله قلبی شد؛ اما حالا وضعیت جسمانی این نوازنده برجسته نی، بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده است.

حسن ناهید در سال ۱۳۲۲ در کرمان متولد شد و از سن ۱۰ سالگی به موسیقی و نوازنده نی روی آورد. او اولین کسی است که پرده‌های نی را با نت موسیقی تطبیق داد و فرآیند یادگیری این ساز را آسان‌تر کرد. ناهید سال ها بعد در ارکستری که با همکاری اسدالله ملک، منوچهر جهانبگلو، فرهنگ شریف، محمودی خوانساری و عده ای دیگر تشکیل شده بود در برنامه ای با عنوان«نوایی از موسیقی ملی» همکاری کرد.

او همچنین در ارکستر درویش در رادیو عضویت داشت؛ بعدها در ارکستر رودکی با نوازندگان دیگری چون ابراهیم منصوری، حبیب الله بدیعی، علی تجویدی، احمد عبادی، ورزنده، اصغر بهاری و فرهاد فخرالدینی همکاری کرد. حسن ناهید در سال ۱۳۴۱ توسط حسین قوامی به برنامه «گلها» دعوت شد و همزمان نیز با ارکستر فرامرز پایور به همکاری پرداخت. او تاکنون کنسرت هایی را در ترکیه، بلغارستان، یوگسلاوی، ایتالیا، فرانسه، بلژیک، هلند، آلمان، اتریش به روی صحنه برده و موسیقی ایرانی را به مردم دیگر معرفی کرده است.


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.