“وضعیت سفید” تجربه قابل استفاده ای شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه شهید باقری که هم اکنون در مرحله تدوین قرار دارد روایت زندگی این سردار اسلام از زمان تولد تا شهادت وی را به تصویر کشیده و احتمالاً هفته دفاع مقدس از شبکه یک پخش می‌شود.

دکتر شجاعی، مدیر گروه طراح صحنه سریال “شهید باقری” به خبرنگار مهر گفت: تجربه طراحی صحنه “وضعیت سفید” به من کمک کرد تا سریال شهید باقری را به خوبی صحنه‌آرایی کنم.

وی افزود: به خصوص اینکه گروه مان از افراد با تجربه و مسلطی برخوردار بود. البته محمد حسین مهدویان به عنوان نویسنده و کارگردان تحقیق خوبی درباره سریال کرده بود و اطلاعات جنگی‌اش کامل بود.

شجاعی گفت: من دو روز قبل از شروع فیلمبرداری آماده کردن صحنه را آغاز کردم، اما مهدویان از سه سال قبل، تحقیق درباره شهید باقری را شروع کرده بود و به طوری که الان درزمینه اطلاعات جنگی صاحب نظر و مسلط است. به همین دلیل ما هم از تجربه او استفاده کردیم و کار برایمان راحت تر شد.

به گفته شجاعی زمان فیلمبرداری حدود سه ماه طول کشید و در همه این مدت گروه طراح صحنه این سریال که شامل بهزاد جعفری، حسین ارمی، محمد یامینی بود شبانه روز کار کرد.

مدیر صحنه مجموعه “شهید باقری” گفت: برای این سریال لوکیشن‌های زیادی آماده کردیم. لوکیشن‌هایی که گاهی سه تا چهار روز آماده‌سازی آنها طول می‌کشید، ولی نصف روز بیشتر برای فیلمبرداری مورد نیاز نبود و باز لوکیشن بعدی. هر روز دست کم دو لوکیشن برای ضبط آماده می‌کردیم و تا آخر این سریال حدود ۳۰ تا ۴۰ لوکیشن برای فیلمبرداری ساختیم و گاهی پیش می‌آمد که بچه‌های صحنه سه یا چهار شبانه روز مشغول ساخت دکورهای سریال بودیم تا به موقع به فیلمبرداری برسد.

وی ادامه داد: خبرگزاری جمهوری اسلامی، بیمارستان، خانه شهید از جمله لوکیشن‌هایی هستند که در آنها فیلمبرداری صورت گرفت.

شجاعی گفت: امیر بنان به عنوان تهیه‌کننده با زحمت‌های خود تا جایی که توانست امکانات در اختیار بچه‌ها قرار داد تا کار تا آنجا که می‌شود خوب پیش برود. البته آقای مهدویان هم اطلاعات جامع و کاملی درباره شهید باقری و جنگ داشت به همین خاطر جاهلانه به سمت کار نرفتیم.

مدیر صحنه مجموعه “شهید باقری” اشاره کرد: تنها مشکلی که وجود داشت کمبود بعضی از امکانات بود که دیگر از دست آقای بنان هم بر نمی‌آمد، تهیه کند. البته چون همه عوامل دست‌اندرکار تهیه این سریال با جان و دل کارکردند کار از کیفیت منحصر به فردی برخوردار شده است که فقط باعشق کار کردن این کیفیت را می‌سازد. هرچند امیدواریم توانسته باشیم شهید باقری را آن طور که بوده به مردم معرفی کنیم.

شجاعی البته از خط قرمزهای زیادی که درساخت سریال‌های جبهه و جنگ وجود دارد هم گلایه کرد و گفت: خط قرمزها باعث می‌شود که ناگفته های زیادی باقی بماند. درصورتی که گفتن این مطالب که آنها را خط قرمز می‌نامند باعث تجربه دیگران می شود، چرا نباید اشتباهات دوران دفاع مقدس را بگوییم. هیچ کس از خطا دور نیست و ما هم با عصمت وارد جنگ تحمیلی نشده‌ایم و خطاهای زیادی هم داشته‌ایم که به نظر من نگفتن همین مطالب باعث تکراری شدن فیلم‌های دفاع مقدس و فراری شدن مخاطب از این فیلم ها شده است.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.