وضعیت سهام ۱۰شرکت بیمه چگونه است؟

۹ م دیماه ،

بینا- در معاملات امروز نهم دیماه، سهام ده شرکت بیمه ای در بازارهای بورس و فرابورس مورد داد و ستد قرار گرفت. به گزارش بینا سازمان بورس و اوراق بهادار طی اطلاعیه­ای سهام شناور آزاد شرکتهای بورسی را تا پایان شهریور ماه سال جاری منتشر کرد. در این فهرست بیشترین سهم شناور آزاد شرکتهای بیمه مربوط به بیمه پارسیان است که ۱۹درصد سهام این شرکت می باشد و بعد از آن بیمه ملت با ۱۳درصد قرار دارد. ضمن اینکه دانا،البرز و آسیا هم به ترتیب ۸،۷ و۳ درصد سهامشان غیر مدیریتی و آزاد است.
اما در معاملات امروز بازار سرمایه بیش از ۱میلیون و ۱۲۰هزار سهم بیمه ای روی تابلوی بازار سرمایه جابجا شد. بیشترین حجم معاملات امروز مربوطه به بیمه ملت بود که معمولا در غیاب معاملات بلوکی از نظر معاملات خرد حجم بالایی را به خود اختصاص می دهد. امروز تمامی نمادهای باز صنعت بیمه قیمت خوردند. شایان ذکر است بیمه سامان بعد از برگزاری مجمع افزایش سرمایه که در آن ۴۳درصد افزایش سرمایه را مصوب کرد، بازگشایی شده بود اما تا امروز معامله ای روی آن انجام نشده بود. در مجموع نوسانات این گروه همچنان بدون جهت خاصی ادامه دارد اما با توجه به مثبت شدن جو صنعت بانکداری احتمال رونق معاملات این گروه هم وجود دارد. همچنین، شاخص صنعت بیمه در بورس امروز ۰٫۲۷ درصد کاهش داشت و به رقم ۱۵۵۰ رسید.
سایر معاملات شرکتهای بیمه بدین صورت بود:
بیمه ملت با حجم معاملات ۵۱۴,۵۴۴ سهم به ارزش ۵۶۶ میلیون ریال داد و ستد شد قیمت پایانی این سهم با افزایش ۲۷،۰ درصدی به رقم ۱,۰۹۸ ریال رسید. بیمه میهن نیز  ۹۰،۴ درصد کاهش داشت و با مبادله ۲۹۲,۵۹۵ سهم به ارزش ۴۸۳ میلیون ریال و با قیمت پایانی ۱,۶۵۱ ریال بسته شد.
نماد آسیا با کاهش ۱،۵۲ درصدی مواجه بود و این نماد با حجم معاملات ۱۴۱,۳۸۵ سهم به ارزش ۳۶۶ میلیون ریال داد و ستد شد قیمت پایانی این سهم ۲,۶۵۷ ریال بود.
در بیمه دانا ۶۷,۰۶۱ سهم به ارزش ۲۸۵ میلیون ریال داد و ستد شد که این نماد  با کاهش ۱٫۸۲درصدی و با قیمت پایانی ۴,۲۷۰ ریال بسته شد.
بیمه البرز بدون تغییر باقی ماند. در این نماد ۳۲۲،۴۰ سهم به ارزش ۱۵۷ میلیون ریال مورد مبادله قرار گرفت و با قیمت پایانی ۳,۸۹۹ ریال بسته شد.
بیمه پارسیان نیز حجم معاملاتی برابر ۹۳۸،۳۱ سهم به ارزش ۶۹ میلیون ریال داشت و قیمت پایانی آن  ۲,۱۵۰ ریال بود.
بیمه سامان با کاهش ۱۲٫۵۳ درصدی مواجه بود. در این نماد ۳۰,۰۰۰ سهم به ارزش ۴۵ میلیون ریال مورد مبادله قرار گرفت و با قیمت پایانی ۱٫۵۰۱ ریال بسته شد.
در بیمه نوین ۳۰,۰۰۰ سهم به ارزش ۴۵ میلیون ریال مورد داد و ستد قرار گرفت. این نماد با کاهش ۱۲،۵۳ درصدی به قیمت پایانی ۱,۵۰۱ ریال رسید.
بیمه ما ۳،۹۲ درصد افزایش داشت و با حجم معاملات ۳،۵۰۰ سهم به ارزش ۴ میلیون ریال داد و ستد شد قیمت پایانی این سهم ۱,۰۶۰ ریال بود.
بیمه آرمان با افزایش ۴٫۸۷ درصدی و حجم ۲۰ سهم و با قیمت پایانی ۲,۲۳۹ ریال، به کار خود پایان داد.
اما ترمز شاخص کل هم کشیده شد و امروز با عرضه های بسیار شاخص قرمز رنگ بود. شاخص کل بورس با ۰٫۴۶ درصد کاهش به رقم ۳۷۶۲۲ رسید. بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص بورس مربوط به نفت و گاز پارسیان با ۵۲ واحد و بیشترین تأثیر منفی هم مربوط به  فولاد مبارکه با ۹۵ واحد تأثیر بود . همچنین در معاملات امروز تعداد ۳۴,۴۵۴ میلیون سهم به  ارزش ۱,۴۹۶,۹۹۶٫۹۷میلیون ریال در بازار بورس مورد معامله قرار گرفت.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.