وضعیت فاز دوم برج میلاد تهران

۱۷م دیماه ،

به گزارش نوساز به نقل از خبرنگار ایلنا، فرزاد هوشیار در مراسم بازدید خبرنگاران از برج میلاد گفت: برج میلاد ششمین برج بلند مخابرات دنیا و قطور‌ترین سازه مخابراتی در دنیا محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: رستوران گردان این برج بزرگ‌ترین رستوران گردان در این ارتفاع به حساب می‌آید.

مدیرعامل برج میلاد با بیان اینکه این برج به عنوان یادمان مردم ایران به شمار می‌آید خاطرنشان کرد: تمام برج‌های مرتفع دنیا توسط شرکت‌های چند ملیتی طراحی و ساخته شده‌اند ولی برج میلاد در دهه سوم انقلاب توسط فرزندان ایران اسلامی با بهره گیری از ۱۳ رشته مهندسی ساخته شده است.

وی تصریح کرد: در سند راهبردی این برج به عنوان یک مجموعه فرهنگی شناخته می‌شود درحالی که از زمان‌های دور برج شمس العماره به عنوان یادمان شهر تهران معرفی شده بود و پس از آن سردر باغ ملی همچنین از دهه ۵۰ برج آزادی به عنوان نمادهای این شهر انتخاب شده بودند.

هوشیار در رابطه با اهداف توسعه مجموعه گردشگری برج میلاد افزود: امروز در این مجموعه به دنبال ارائه پازل‌های هویتی هستیم که در این راستا روزانه بیش از ۲ هزار نفر از این برج بازدید می‌کنند که ۳۰ تا ۷۰ نفر آنان را مهمانان خارجی تشکیل می‌دهند و این در حالی است که از ۴۰ راهنمای تور مسلط بر زبان انگلیسی و شش زبان زنده دنیا جهت بازدید از قسمت‌های مختلف برج استفاده می‌کنند.

وی در رابطه با اهیمت معماری بناهای تهران افزود: این برج ثمره تلاش فنی مهندسان ایرانی است که ریشه در فعالیت‌های و معماری‌های گذشتگان دارد بهطوری که اگر برج طغرل نبود امروز شاهد برج میلاد نبودیم.

مدیرعامل برج میلاد ضمن اشاره به برگزاری تورهای گردشگری جهت بازدید از برج میلاد اظهار کرد: علاوه برتورهای گردشگری تورهای فنی و تخصصی برای معرفی تاسیسات شهر تهران انجام می‌شود که مهمانان خارجی، داخلی و شهرسازی از این تور‌ها استقبال می‌کنند.

وی ضمن اشاره به مساحت ۶۰ هکتاری مجموعه برج میلاد تصریح کرد: فاز دوم برج میلاد که شامل یک هتل ۵ ستاره با ۴۰ طبقه و همچنین یک مرکز تجاری بین المللی در یک مدت زمان ۶۰ ماهه به همراه رصدخانه تهران، مجموعه ورزشی پینتبال به بهره برداری می‌رسد.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.