وعده تکمیل دو ساله خط ۶ مترو تهران

مجری خط ۶ متروی تهران گفت: توسعه محور جنوبی خط ۶ متروی تهران شامل دو بخش و ۵ ایستگاه است که بخشی از آن از ایستگاه دولت آباد آغاز و به سمت جنوب (حرم شاه عبدالعظیم حسنی) کشیده می‌شود و بخش دیگر مربوط به اتصال خط ۶ به خط یک مترو به طول ۳.۶ کیلومتر در ایستگاه شهرری است.

وعده تکمیل دو ساله خط ۶ مترو تهران

به گزارش ممتاز نیوز، عباس فتحعلی پور در این باره گفت: ناظر به هماهنگی های انجام گرفته با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، قرار شد تا ۳ ایستگاه دیگر در خط ۶ مترو به بهره برداری برسد؛ ۲ ایستگاه در شمال خط ۶ (آیت الله کاشانی و شهدای کن) و یک ایستگاه در بخش میانی (بهار شیراز). این ۳ ایستگاه تا پایان سال افتتاح خواهد شد. ورودی دوم‌های ایستگاه‌های شهرزیبا و شهران که ۱۸ مهرماه افتتاح شدند هم همزمان با این ۳ ایستگاه بهره برداری خواهند شد.

وی با اشاره به توسعه بخش جنوبی خط ۶ مترو اظهار کرد: این توسعه از ایستگاه دولت آباد آغاز و به سمت جنوب (حرم شاه عبدالعظیم حسنی) به طول حدود ۶.۴ دهم کیلومتر کشیده می‌شود. این توسعه شامل ۴ ایستگاه است. توسعه دیگر مربوط به اتصال خط ۶ به خط یک به طول ۳.۶ دهم کیلومتر در ایستگاه شهر ری است که از کار عملیات تونل آن تقریبا ۵۵۰ متر باقی مانده تا به موقعیت ایستگاه A۶۵ برسد و با این اقدام TBM از تونل خارج خواهد شد.

فتحعلی پور ادامه داد: با توجه به مسائل نقدینگی بهره برداری از این ایستگاه‌ها برنامه سال آینده است که مجموعا شامل ۵ ایستگاه می‌شود. طی جلسات مشترک معاونت فنی و مهندسی و راه آهن شهری، قرار است تا یک مجموعه هاب حمل و نقلی در شهرری ایجاد شود که هم شامل بخش توسعه‌ای خط یک و ۶، هم خطوط حومه‌ای و هم راه آهن تهران-مشهد باشد. 

مجری خط ۶ متروی تهران افزود:  زمانبندی بهره برداری از این ایستگاه‌ها حداقل بین ۱۸ تا ۲۴ ماه است.

بر اساس گزارش سایت شهر، وی عنوان کرد: به این دلیل که ساخت این ایستگاه‌ها هم بخش ساختمانی و هم بحث تجهیزاتی دارد. تونل ایستگاه‌ها حفاری شده و میانگین پیشرفت عملیاتی هر ایستگاه حدود ۲۵ درصد و ساختمانی آن ۳۰ درصد است.

انتهای پیام/


استانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.