وعده رفع اختلالات احیر همراه اول اصفهان تا پایان هفته

وعده رفع اختلالات احیر همراه اول اصفهان تا پایان هفته

اصفهان – خبرگزاری مهر: مدیر عامل شرکت مخابرات استان اصفهان با اشاره به ساماندهی شبکه تلفن همراه در اصفهان تا پایان هفته جاری گفت: عامل اصلی ایجاد اختلال در اپراتور همراه اول تعویض سوییچینگ ها است.
فاضل زمانی در گفتگو با مهر تعویض سوئیچینگ آنتن های بی تی اس را عامل اصلی به هم ریختن خطوط اپراتور همراه اول دانست و گفت: حدود دو ماه پیش شرکت مخابرات استان از طریق رسانه ها اعلام کرد که شبکه های تلفن همراه با تغییر سویچینگ همراه است و طی این برگردان سوییچ اختلالاتی در شبکه های تلفن همراه پدید می آید.

وی تصریح کرد: استان اصفهان توانسته به عنوان اولین استان در شرکت ارتباطات سیار کشور اقدام به تغییر سویچینگهای اپراتور همراه اول کند و ظرف دو الی سه روز آینده با نصب سویچینگ های جدید اختلالات نیز در شبکه های تلفن همراه برطرف و خطوط پایداری خود را بدست خواهند آورد.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان اصفهان در ادامه افزود: از طریق این سویچینگهای جدید که نصب می شود یکسری امکانات جدید نیز برای مشترکین فراهم خواهد شد که این موضوع در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

آنتن های بی تی اس هیچگونه خطری برای سلامت انسان ندارند

بدون تردید استفاده از تلفن همراه نیازمند زیرساخت هایی است که شاید در بین این زیرساخت ها مهم ترین آن همین آنتن های بی تی اس باشد. به تعبیری دیگر می توان آنتن های تلفن همراه را چون اکسیژنی برای این اپراتورها به حساب آورد که نبود آنها یا اختلال در کار آنها به هر طریقی می تواند در روند کیفیت خدمات ارائه شده توسط اپراتور تاثیر گذار باشد.

در بحث تاثیر این آنتن ها روی کاربران تا به حال گزارش های بی شماری منتشر شده است، اما نکته قابل توجه در این گزارش ها در کنار توصیه هایی که برای کاربران تلفن همراه داشته است، این است که هنوز هیچ نتیجه و تحلیل علمی ای دال بر زیان ده بودن این آنتن ها از سوی مراجع رسمی علمی و بهداشتی دنیا ارائه نشده است.

زمانی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر افزایش خطوط تلفن همراه و افزایش تشعشعات در شهر گفت: تشعشعات آنتن های بی تی اس هیچ گونه خطری برای انسان ندارد بطوری که تا کنون هیچ منبعی علمی مرجع در کشور و در سطوح بین المللی مضر بودن این آنتن ها را تائید نکرده است.

وی افزود: در تمام دنیا مخصوصا اروپا سیستم های شبکه مخابرات با همین آنتن ها در حال فعالیت و هیچگونه تخریبی برای سلامت افراد در پی نداشته است.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان اصفهان با اذعان بر اینکه حدفاصل آنتن های مذکور باید ۲۴ متر باشد، گفت: در اصفهان سعی کرده ایم تا در فاصله ۲۰ متر این آنتن ها را نصب کنیم تا خطری برای کسی به همراه نداشته باشد و افراد در معرض اشعه آن قرار نگیرند.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.