وعده رییس جمهوری برای تامین آب شرب اهواز عملیاتی شد

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/وعده رییس جمهوری به مردم اهواز برای تامین آب شرب این شهر عصر دیروز (جمعه) با حضور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور عملیاتی شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ برای اجرای این طرح یک تلمبه خانه با ظرفیت ۱۰ مترمکعب بر ثانیه و یک مخزن ۴۲ هزار مترمکعب از نوع فلزی و یک خط انتقال برق به طول ۲۰ کیلومتر به ظرفیت ۱۳۲ کیلوولت و پست ۱۳۲ و ۳۳ کیلوولت برای انتقال آب از کانال پای پل در منطقه ام الدبس تا تصفیه خانه کیان آباد اهواز احداث شده است.

وزیر نیرو هزینه اجرای این طرح را هشت هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: برای انتقال آب کرخه به شهر اهواز، ۱۸۲ کیلومتر لوله گذاری و کانال کشی شده است.

حمید چیت چیان تصریح کرد: طرح انتقال کامل آب به شهر اهواز در اولویت اول مرحله دوم آبرسانی غدیر به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: در اولویت دوم طرح آبرسانی غدیر، آبرسانی به شهرهای دشت آزادگان و شادگان انجام می گردد.

وزیر نیرو با بیان اینکه آب هم اکنون وارد لوله ها شده است، اما برای اطمینان از بهداشتی بودن آب و به سبب شست و شوی کامل لوله ها، آب داخل شبکه نمی شود، خاطرنشان کرد: ظرف چند روز آینده مردم مناطق زیرپوشش تصفیه خانه کیان آباد اهواز می توانند از این آب استفاده کنند.

عبدالصمد رئیسی، سرپرست معاونت آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان نیز گفت: پس از آب‌اندازی در مدار آبرسانی اهواز، آزمایش های لازم روی پمپ‌ها و موتورها به منظور اطمینان از پایداری صورت خواهد گرفت و پس از آن آبرسانی از رودخانه کارون قطع و آبرسانی ازطریق طرح غدیر انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: آبرسانی به اهواز از تلمبه‌خانه ام‌الدبس در حدود ۳٫۵ مترمکعب در ثانیه وارد تصفیه‌خانه کیان‌آباد اهواز انجام خواهد شد.

رئیسی تصریح‌کرد: در فاز اول، ۶۵ تا ۷۰ درصد از جمعیت مناطق شمال و غرب اهواز از طرح آبرسانی غدیر بهره‌مند می‌شوند.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.